jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Fri som en fågel

Allmänt Permalink1
Nu är jag fri, nu är det slut på prov och stress, i alla fall i typ två månader. Hade mitt näst sista prov igår och mitt sista idag. Man kan kanske tro att det ska kännas hur jäkla underbart skönt som helst, men konstigt nog gör det inte riktigt det. Känner mig lite tom typ. Har liksom varit så himla intensivt nu under en period och varje dag har man kunnat tänka "men jag kan ju plugga lite mer på det där" osv. Så mycket i huvudet på samma gång. Nu - poff - inget! Känns knasigt. Och lite tomt som sagt. Kändes sisådär efter provet idag också, var inte helt nöjd. Inte så att jag inte klarade det, det tror jag, men ja, det hade ju varit roligare att få lite bättre än att bara klara det. Jaja, jag får se hur det går med det, får inte reda på det förrän 15 december, så ingen idé att gå och fundera på det nu.
 
Jag tror att det tar lite tid, kanske någon dag eller så innan det sjunker in att man faktiskt är ledig. Nu känns det som vilken dag som helst, men imorgon, när jag kan sova ut på morgonen och inte behöver skynda med att gå upp för att plugga så kommer det nog märkas av. All omställning tar ju lite tid. Nu är huvudet trött, känner mig liksom både fysiskt och mentalt utpumpad. Man kanske tänker "2 timmars prov är väl inte så farligt", men det handlar inte om hur långa de är utan om hur intensivt det blir. Det är ansträngande för huvudet att krama ur allt man försökt trycka in i skallen på så kort tid om ni förstår. Men nu är det gjort i alla fall och även om det känns lite halvkonstigt nu så kommer jag nog så småningom komma till insikt att det är semester nu. Och det ska bli väldigt skönt! Vågar även säga att det är välförtjänt!
 
Till middag blev det god fisk med rotmos, och nu har jag bakat chokladcookies med vitchoklad. Semestern ska invigas med kaka och film. En fin nyklippt Dennis har jag bredvid mig också, som även han är färdig med sina prov nu. Han hade sitt prov tidigt imorse och hann komma hem innan jag skulle åka in och ha mitt, sedan åkte han och klippte sig. Bild på nya kortklippta Dennis kommer imorgon. Blir nog en slappdag imorgon, vill kunna sova bort hela dagen om jag känner för det, men sedan vill jag hitta på kul saker!
 
Ha det fint!
 
#1 - - Sandra (blivande frisör):

vilken härlig blogg du har tjejen!
kram på dig fina du :)

Svar: Åh, tack så mycket! :)
Josefine Nielsen

Till top