jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Gofrukost

Allmänt Permalink3
God morgon! 
 
Nu är jag pigg och glad efter en god frukost. Vi gjorde amerikanska pannkakor med lönnsirap och till det blev det yoghurt med pumpafrön, linfrön, hackad mandel och hallon. Så gott! Vi hade slut på skålar, så improviserade och gjorde det i ett högt glas, det blev fint! 
 
 
Igår var det som sagt dåligt väder, men vi lyckades komma ut på en liten promenad i alla fall, trots att det regnade lite, vi kände att vi behövde frisk luft. Och det var faktsikt väldigt skönt. Vi gick runt närmsta parken och där hittade jag en jättekotte! Jag tog med den hem. Rätt stor va?
 
 
Det som var lite dumt var dock att jag hade massa kåda på händera från kotten när jag kom hem och det gick inte bort när jag tvättade händerna. Så vad gjorde jag? Jag googlade, hehe! "hur får man bort kåda från händerna?" Jag fick ett bra tips: smörj in händerna med smör/margarin och tvätta de sedan med tvål och vatten. Tänka sig, det funkade utmärkt! Då har man lärt sig något nytt alltså! 
 
Eftersom det regnade och vi mest var inne igår så blev jag lite rastlös, vilket resulterade i att jag ville göra något. Så jag bakade bullar. På torrjäst. A new experience. Fick dra ner på receptet för hade bara lite kanel, så det blev inte så många bullar, de jäste inte heller så mycket, och så finns det inte pärlsocker att köpa här, så de blev lite nakna. Men rätt goda ändå. 
 
 
Medan jag stod och gjorde bullar så gjorde jag samtidigt köttfärssås och spagetti och lyssnade på musik. Kändes gött! Älskar mat och köket. Trivs där. Dennis var och duschade så länge och tydligen sjöng jag med rätt högt också, haha! Middagen blev god i allla fall och efter den så kollade vi på en disneyfilm som heter Mästerdetektiven Basil Mus. Dennis har sett den innan när han var liten men jag har aldrig sett den förut. Den var gullig. Älskar disney!
 
Igår kväll kom även vår housemate Jack hem efter att ha varit med en kompis på Bali i några dagar. Han verkade pigg och glad. Eftersom det är ganska kasst väder idag med (mulet - men jösses, ska ite klaga över två dagar med halvdant väder!) så ska vi gå på bio ikväll. Vi ska se Hunger Games: Mockingjay. Har sett fram emot det, spännande! Den 6:e december så flyttar Jack ut och åker tillbka till Kina och kommer tillbaka i slutet av februari när skolan börjar igen. Så vi kommer inte träffa honom mer efter det. Därför tänkte vi ha en middag tillsammans imorgon kväll som jag och Dennis ska laga. Det blir trerätters, hoppas att han kommer att tycka om det. 
 
Igår packade vi även klart vårt postpaket och ska idag fråga om Jack kan köra oss bort till centrum för att få det till posten. Hade varit sååå skönt att få det gjort. Skrev en lång lista igår också med allt som vi packat ner för att ha koll på det, det kan ju vara bra. 
 
Skriver om tisdagen och Fremantle senare idag eller imorgon. 
 
Ha det fint! 
 
#1 - - Sandra Lundin:

men SHIT vilken stor kotte!!

Svar: Jodå, den var inte så liten om man säger så!
Josefine Nielsen

#2 - - Susanna Maria J:

Mmm det finns ingen bättre start på dagen än att äta pannkakor <3

Svar: Håller helt med dig :)
Josefine Nielsen

#3 - - felicia:

så gott med pannkakor :)

Svar: Ja, verkligen :)
Josefine Nielsen

Till top