jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Halloweenparty!

Allmänt Permalink0
Hejhej!
 
Det har varit en rätt händelserik och rolig helg. Inte så mycket idag kanske, nu tar vi det mest lugnt, men ska plugga lite också. I fredags däremot så var det halloweenparty som gällde efter jobbet. Jag mötte upp Dennis i stan och vi åkte in till skolan. Först hade vi tänkt gå en kort stund på ett halloweenevent på skolan, men när vi kom dit så visade det sig att man inte fick ha med någon dricka in och eftersom vi hade med oss lite som vi skulle ha till festen fick vi inte komma in. Men det gjorde inte så mycket. Jag bytte om till min "kostym", innebärandes vit labbrock, gummihandskar, sårtejp på halsen och lite halvcreepy smink. Tänkte att det var något i alla fall. Dennis hade kostym, basker och en fin ditmålad mustasch (av mig) och skulle spela en person från maffia.
 
Vi gick bort till Julie, en från mitt frisbeelag som höll själva festen. Hon bor väldigt nära skolan. Vi kom dit först och de hade pyntat huset med spindelnät, pumpa utanför dörren och massa halvläskiga bakverk och annat. Kul! Vi fick en välkomstbål med rom och en hand av is i, haha! Hur som helst, efter ett tag kom det massa annat folk och till sist var det nog över 30 pers, vilket var ganska mycket för det var inte ett så stort hus. Många hade varit väldigt ambitiösa och kreativa med sina kostymer - allt ifrån super mario och drakula, till zombiebrud och pirat (Jack Sparrow). Var väldigt roligt att se!
 
Det var var himla kul - träffade lite gött nytt folk att snacka med - bl.a. en 35-årig svensk man (forskare) som jobbar tillsammans med Julie i biokemibyggnaden på universitetet. Det var skoj att snacka lite svenska! Dock var han stockholmare och hans dialekt gjorde att han lät lite dryg, haha! Men han var trevlig. Sedan snackade vi en del med en kille som gjorde sin PhD i samma byggnad - kan inte fatta att han bara är 22 år och redan på den nivån!! Vi snackar alltså doktorera... Sjukt. Men här börjar man uni när man är 17-18 år, och gör man då först en undergraduate på tre år och sedan ett års honours (magister) så kan man doktorera sen. Impronerande! Men det var hur som helst en riktigt trevlig kväll! Efteråt fick vi skjuts hem av 22-åringen, som bodde norrut precis som vi, himla schysst! Men innan vi åkte hem behövde han stanna till vid labbet för att fixa något så då fick vi följa med in och vänta på hans kontor. 
 
Halloweenpumpan som välkomnade oss utanför dörren
 
La maffia, serious business face...
 
...och la maffia happy face!
 
Crazy scientist - eller "female Frankenstein" som en kille kallade mig
 
Läskiga spindelkakor
 
Svensken och hans flickvän "zomiebruden"
 
Lite annat folk, bl.a. Super Mario, Peach och Superman (22-årings PhD-killen)
 

Så, det var lite bilder från i fredags det. Igår hade vi också en riktigt härlig dag, men det tänkte jag att jag skriver om imorgon, så missa inte det! (Shit, jag låter som en reklamannons på tv nu, haha! Men man får väl marknadsföra sig lite eller ;) ... )
 
Nu ska lite fruktsallad göras, sedan plugg. 
 
Kraaam
 
 
 
Till top