jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Len hud av saltvatten

Allmänt Permalink1
God morgon! Jag måste bara säga att jag är himla glad - för att för en gångs skull har jag len hud. Det är så härligt! Jag är nästan säker på att det beror på att jag har badat i saltvatten två gånger på kort tid nu, för annars brukar huden för det mesta vara ganska torr. Men nu är den len. Sitter och klappar mina ben typ, haha! Älskar havet! Tycker att mitt hår blir fint efter att ha badat i saltvatten också - när det torkar blir det lockigt och fint. Fast aningen trassligt dock, så igår fick det bli en hårinpackning på kvällen så nu är det mjukt och fint också. 
 
Idag blir det plugg under dagen samt träning och gå och handla, sedan ikväll är det final för Dennis och hans lag i fotbollen! Spännande! Skrev aldrig hur det gick för mig i frisbeen i måndags kom jag på. Låt säga att vi blev ganska krossade. Tyvärr. Så vi hamnade tillslut på 4:e plats i divisionen. Inte så illa ändå, för förra säsongen kom de sist och då var det första säsongen som laget spelade tillsammans, så det har ju varit en klar förbättring. Det var en rolig match och jag tyckte att jag spelade bra. Sprang mycket och fick till en väldigt snygg passning. Missade dock två eller tre väldigt bra chanser så jag blev lite sur på mig själv. Men men. Tycker ändå att jag har förbättrats under säsongen som jag har spelat och det har varit kul. 
 
Kom på att det är en annan sak som jag inte heller har skrivit om. Det är nämligen så att två av de som bor i huset har flyttat ut. Vi har ju varit fyra personer, plus mig och Dennis, men nu är vi alltså bara fyra totalt. Det roliga, eller snarare konstiga/pinsamma/omogna/dålig-respekt-mot-andra etc. etc. är att de inte ens berättade för oss att de skulle flytta ut. Jag skojar inte. Colin, husvärden, ringde för att prata med Dennis förra veckan och då antog han att vi visste det för att de skulle ha berättat det för oss. Men nope. De själva, Colin och Rob, fick veta, via e-mail två veckor innan. Och Colin berättade att den ena skrev "on behalf of them both". Hallå, ansvar och respekt?
 
Och de har nu flyttat ut, men fortfarande inte sagt till oss någon gång att de ska flytta ut. De antog att vi fattade det när de började packa ihop sina saker från köket typ. Så himla märkligt, konstigt och omoget beteende. Respektlöst mot de andra i huset. De sa det inte till Jack eller Josh heller. Som att vi inte ens var värda att veta. Nu är jag inte direkt ledsen att de flyttat ut - mer plats i köket! Haha, nej men de två måste ju vara de mest antisociala som man kan bo med. Man fick verkligen dra orden ur dem för att få dem att säga hej och svara på enkla frågor som "hur mår du?" Colin kände sig också aningen respektlöst behandlad - för de måste ju ha vetat ett tag att de skulle flytta till ett nytt ställe, varit på visning och så, och ändå säger de det med så kort varsel och kan inte ens ringa utan maila. Och den ena, den äldre av dem, kan inte ens förmå sig att kontakta dem i sitt eget ställe. Så, nu vet ni det i alla fall! 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Mamma:

Hej Josefine,

Vilka konstigt beteénde av de två som flyttade! Jag gissar dock att ni inte kommer att sakna dem!!!
Underbart att höra att din hy blir så härlig av salt vatten. Vi får väl se om du kan hälla salt i en balja sedan hemma och bada i det!!!

Bamsekram från mamma

Svar: Hej mamma!
Ja, verkligen konstigt beteende, så det är väldigt skönt att de inte är kvar faktiskt. Ja, saltet gör underverk! Hoppas att det blir stranden på söndag igen, det ska bli 35 grader då... ! Vill inte sitta hemma och plugga hela helgen ändå. Haha, ja, jag får väl köpa badsalt, men vi har ju inget badkar :(

Kram från Josefine
Josefine Nielsen

Till top