jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Bra dag

Allmänt Permalink0
Hejhej!
 
Idag är jag glad! Gissa varför? Jo, för jag är ledig idag! Varför då? Jo, för igår hade jag min SISTA skoldag på ett bra tag. Nu är det bara slutproven kvar. Helt galet...
 
Gårdagen började med en aningen stressad och svettig Josefine som halvsprang bort till centrum för att handla kl 9 på morgonen. Vi handlade kvällen innan, men trodde att affären stängde kl 22, när den stängde kl 21, och vi kom dit typ kl 20.55 och tänkte att vi hade gott om tid. Öh, nej.. Så vi hann inte handla allt med andra ord. Nåja, det gick bra i alla fall och direkt när jag kom hem slängde jag in maten i kylen och hoppade på bussen in till skolan för att träffa Ellen från min grupp i hälsa och globalisering för att gå igenom presentationen som vi skulle ha senare under eftermiddagen. Mötte henne utanför Trinity, ett av collegen - var kul att få komma in och se hur hon hade det i sitt studentrum. Fick även träffa hennes moster (eller om det kanske var faster) som kom förbi för att lämna över födelsedagspreseter och se hennes rum. Hon var trevlig och frågade jätteintresserat var jag kom från och så. Det var kul!
 
När hon hade gått övade vi några gånger, sedan var jag tvungen att skynda bort till tennisplanerna för att ha min sista tennislektion - innebärandes bedömningselen. Var lite nervös innan, men själva bedömningen var upplagd så att det inte var så farligt - några forehand slag, några backhand och sist några servar. Fick in flera snygga slag och två servar som blev riktigt bra, blev förvånad själv, haha! Fick även tillbaka teoriprovet som vi haft för typ en månad sedan, som jag trodde gick uselt, men det hade det inte riktigt gjort - så det var ju bra!
 
Jag skyndade mig sedan in på en toa, bytte om från träningskläder (kan ju inte hålla en presentation för typ 60 pers i svettiga träningskläder...), smetade på lite foundation i mitt tomatröda nylle för att få till vad som ändå kunde föreställa "hudfärg". Lyckades helt ok. En banan slank också ner i tre nafs, snabba steg bort mot föreläsnigssalen - kom i tid! - kollade på 11 presentationer innan det var vår tur. Som nummer 12. Av 12. Yey. Men som man säger: man sparar det bästa till sist ;) Det gick i alla fall galant! Utan att vara partisk eller så, så var vår presentation väldigt bra - särskilt våra slides. Det är rätt tråkigt att kolla på en presentation med vit bakgrund och svart text i times new roman (som många hade) om man säger så.. Man kan väl lägga LITE mer energi på sin presentation. Jag och Ellen var nog även den enda gruppen som faktsikt höll oss till tiden 5 min - för alla anda grupper började alarmklockan ringa. Efter det var vi nöja och glada och tog en gruppbild utanför som minne. Fint!
 
Efter det åkte jag hem, tog det lite lungt, käkade, förberedde mat inför idag m.m. Sedan åkte jag in till skolan igen på kvällen för att se Dennis och hans lag spela semifinal i fotboll. Shit, vilken spännande match! Väldigt intensiv, jag stod och hoppade och ropade. Det var rätt jämnt i början - men sedan drog Reid Raiders ifrån och målgöraren Dan såg till att de vann! Så kul!!! Det innebär att det är final nästa onsdag - så det blir medalj oavsett, antingen guld eller silver! Så himla roligt - två medaljer på två säsonger. Inte illa! Såklart kul om det blir guld igen, men det återstår att se. Spännande!
 
Idag har jag tvättat, pluggat, strukit mm. Ska träna och laga mat också. Imorgon är det jobb. Inte så långt kvar till eventet nu - söndag den 16:e nov. Imorgon är det dessutom sista dagen för gästerna att svara på inbjudan, så vi borde imorgon veta hur många som kommer och därmed kunna beställa catering. Exciting! 
 
För övrigt är det halloween imorgon, så ska fråga om jag kan gå lite tidigare från jobbet för jag och Dennis hade tänkt gå på "End of semester show" - ett event på skolan med halloweentema. Det slutar kl 18, så hade varit kul att kunna komma dit en stund innan och kolla in det. Efter det ska vi hem till Julie, en fransyska från mitt frisbeelag - hon bjöd in oss på en halloweenfest hon ska ha. Hon bor jättenära skolan också, så vi kan gå dit direkt efter det. Jag visste inte riktigt vad jag skulle klä ut mig till, men så kom jag på att jag ju har en labbrock sedan förra terminen - så jag ska vara en "crazy scientist" tänkte jag! Labbrock, gummihandskar och lite creepy smink, kanske håret åt alla håll som om jag misslyckats med nåt experiment eller så, haha! 
 
Jisses vilket långt textinlägg det blev nu, hoppas ni orkade läsa det ändå! 
 
Bilder från halloween kommer upp till helgen. I brist på andra nytagna bilder så bjuder jag här på en fin strandbild. Så himla sugen på stand nu.. Förutom Rottnest (men då badade vi inte) har vi bara varit vid stranden en gång sedan vi kom tillbaka hit i slutet av juli. Men då var det rätt kallt eftersom det var vinter så vi badade inte. Det var i början av augusti tror jag, så nästan tre månader sedan. Shit alltså... Om det är fint väder på lördag så SKA vi åka till stranden!!!
 
Strand på Rottnest Island...
 
 
Ha det fiiiint! 
Till top