jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Cohunu Koala Park

Allmänt Permalink0
Igår så gjorde vi en till utflykt, till en djurpark. Den var inte så jättestor, men hade många australienska djur och är om inte det enda stället runt Perth där man kan se koalor, så ett av få i alla fall.
 
Vi steg upp och åkte iväg strax efter kl 9, tog buss, tåg, buss igen och gick därfifrån till parken. Tog ca 1,5 timme. Att man kan vara i samma stad efter att ha åkt tåg i över en halvtimme och buss både innan och efter det säger ju att det är en ganska stor stad till ytan om man säger så.
 
Det var en väldigt mysig djurpark, där många av djuren gick runt fritt bland människorna, bl.a. gäss, påfåglar, hästar och emus. Man kunde även gå in i hägn där det fanns wallabys, kängurur och hjortar. 
 
Här kommer en bildbomb med blandade bilder från dagen.
 
Vit kakadua som kunde säga "Hello"
 
Myrpiggsvin - finns bara här i Australien tror jag - och ödlor
 
Söt liten häst, eller är det kanske en ponny?
 
Kookaburras - kända aussie fåglar
 
Dennis klappar liten söt häst
 
En emu som gick runt löst i parken
 
En struts - den gick dock inte löst och tack för det, för den verkade ha aggressionsproblem...
 
Wallabys - som mini-kängurus fast en helt egen art
 
 Kängurumamma med unge
 
Dennis klappar en hjort av något slag
 
... och en känguru
 
Jag med!
 
Och en annan hjort
 
Pelikaner - riktigt stora i verkligheten!
 
Påfågelhanne som visar upp sig - fanns massor av dem i parken...
 
 Koalor!!
 
Skönaste sovställningen ever??
 
De kan sova upp till 20 timmar om dagen - det märks!
 
En åsna som kliar en häst
 
En dingo
 
Två lamor som vilar i skuggan under träden
 
När vi hade gått runt ett bra tag i parken, klappat djur, ätit lunch och köpt varsin glass så ville vi se koalorna en gång till innan vi skulle bege oss hemåt. När vi kom dit, så var det en dam som jobbade där, som var inne hos koalorna, som frågade om jag ville att hon skulle ta några närbilder. Och det ville jag ju såklart! Väldigt gulligt av henne! Så jag gav henne kameran och hon promenerade runt och pratade med koalorna, kramade och pussade dem och tog lite foton.
 
 
 
Dagens sista och sötaste bild kommer här!
 
 
 
Så himla urgulliga är dessa små trötta, gosiga, nalleliknande krabaterna.
 
Vi åkte hem efter det, nöjda och glada. Till middagen blev det hemmagjord pizza - det var ett tag sedan nu och det är så himla gott! Sedan kollade vi på Bambi och jag somnade nästan för jag var så trött av någon anledning. 
 
Nu idag har det blivit lite plugg, stryka tvätt, maila, och snart är det lunch - sedan ska jag åka och klättra!
 
Hej så länge!
 
Till top