jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Klättring och "Hot-pot"

Allmänt Permalink1
Hej på er!
 
I fredags eftermiddag så tog jag bussen till Bayswater tågstation för att möta Katie och promenera till the Hangout, ett ställe för inomhusklättring. Har aldrig klättrat innan och jag och Katie har pratat typ hela terminen om att göra det tillsammans, så det var jättekul att det blev av nu under lovet!
 
 
Det var en stor lokal, med olika klätterväggar längs alla väggar. Det var olika svårighetsgrad på väggarna, så man kunde börja på en låg nivå och jobba sig mot svårare väggar. Vissa hade lutning också, som gjorde det ännu svårare. Men det gick bra för både mig och Katie, vi var duktiga!

 
Jag bad Katie ta lite bilder på mig när jag skulle klättra. 
 
 
 
 
 
Det var jättekul att klättra och vi höll på i typ 2 timmar, sedan orkade vi inte mer. Då hade vi testat på många olika svårighetsgrader och även kört några lättare väggar och tagit tiden på hur fort vi kunde komma upp. Katies mamma hämtade oss med bil så att vi skulle slippa gå i mörkret. Hon körde mig hem, schysst! 
 
När jag kom hem så hade Jack förberett middag till sig, mig och Dennis. Han har pratat om att visa oss en kinesisk rätt som kallas "hot-pot" under lovet och frågade oss om det passade bra då, och det gjorde det. Väldigt roligt initiativ av honom! Jag hade inga direkt förväntningar innan eftersom jag inte ätit det förut, men det var riktigt gott! Vi hade en gryta på bordet med kokande vatten, och så la man bara i det man ville ha så att det fick kokas och så kunde man lägga i mer saker medan tiden gick. Det slutade med att vi hade middag i typ 2 timmar och åt allt från fläsk, lamm, sötpotatis, potatis, olika typer av tofu, grönsaker och nudlar. Oj oj oj vad mätt man var efteråt! 
 
 
 
 
Det var verkligen trevligt att äta middag tillsammans och få ett kulturellt utbyte. Väldigt gott var det också som sagt! Nu får jag och Dennis fundera ut något gott europeiskt att laga och bjuda på, det hade varit kul. 
 
Efter middagen kollade vi på stand-up komedi med David Batra - hans show "Det var väl tråkigt". Jag höll på att skratta ihjäl mig, så himla roligt! Ni måste se den! Helt på min nivå, han skämtar bland annat om lappar som svenskar ofta skriver när de är arga. Höll på att kikna av skratt!
 
Igår var en slapp-dag. Inget särskilt planerat förutom att träna på gymmet, vilket var riktigt gött! Lite plugg blev det också, samt städning av rummet. Bytte lakan gjorde jag också på kvällen, kändes väldigt fräscht och skönt. Vi kollade på filmen Gökboet, en bra film med Jack Nicholson. Handlar om ett mentalsjukhus - och kan väl bara säga att det verkar som om man kan bli mentalt sjuk av att vara på ett mentalsjukhus om man nu var frisk innan. Man höll nästan på att få fnatt själv bara av att kolla på filmen. Bra var den i alla fall!
 
Nu idag är det sista dagen på lovet - vad fort det har gått! Samtidigt har vi hunnit med massa saker, vilket är väldigt kul! Så jag är riktigt nöjd med lovet. Det är inte så lång tid kvar av skolan heller. 3-4 veckor med undervisning, sedan en veckas plugg-lov sedan slutprov. Tiden går fort! Vi har fått våra tider och datum för slutproven nu också, så det känns skönt! Mina 4 olika prov kommer att vara mellan 10-18 november. Så efter det är det semester för mig!
 
Idag blir det plugga, träna och skypa. Imorgon är det back to business som gäller.
 
Ha det fint!
 
Kraaam
 
 
 
 
#1 - - Amela:

Josse, tack så mycket för fina bilder och skrivelse....jag är så glad att du och Dennis är nöjda med lovet..lycka till med studier nästa vecka..kramar, Amela

Svar: Det har bara varit roligt att skriva om allt som hänt denna veckan. Vi är jättenöjda med lovet! Tack så mycket, det ska nog gå bra! Ha det fint och hälsa familjen, kramar Josefine
Josefine

Till top