jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Morley Galleria

Allmänt Permalink0
Hejhej!
 
Det blev inte att vi åkte till Morley i lördags, utan istället var vi och handlade mat, tränade på gymmet och hade en mysig dag hemma med att greja och dona. Tvätta, vädra, diska och sånt. På kvällen tog vi en liten promenad, sedan gjorde jag skinkrisotto till middag. 
 
 
Dennis hade ordnat med musik, tända ljus och dukat, så det blev en stämningsfull middag. Gott var det också! Medan jag lagade middag så bakade jag även. Vi har massa kokos som vi köpte för ett tag sedan, och jag tänkte att jag ville göra något med det, så fick bli kokostoppar. Det var svårt att hitta recept utan ägg, men testade ett i alla fall, och det blev helt okej. Inte toppiga direkt och så blev de brända i kanterna för jag hade dem inne för länge (denna ugnen är väldigt varm så det är svårt att veta med tiden), men det fick jag skrapa bort. Annars blev de väldigt goda! Efter middagen kollade vi på Ace Ventura - Pet Detective, med Jim Carrey. Vi hade bara sett tvåan innan, så nu kollade vi på ettan. Alltså den mannen är verkligen speciell, så himla rolig! Skrattade gott!
 
Igår gick jag upp och gjorde scones till frukost. Hade pratat om att det skulle vara gott till frukost, för det var ett tag sedan och det passar ju så bra att göra på helgen när man inte har bråttom på morgonen.
 
 
 
 
Varm choklad blev det också...
 
 
En riktigt god frukost! Älskar verkligen scones. Särskilt de "onyttiga", med sylt eller honung på, hehe. Det är så mättande med scones också, det är bra. När vi hade ätit så tog vi det lugnt en stund, sedan tog vi bussen till Morley Galleria - jag behövde tå tag i ny handtvål på The Body Shop för min är snart slut. Kan inte köpa de 1 dollars billiga i mataffären, mina händer torkar ut på nolltid, inte bra. Vi var också på jakt efter en bikini - vill gärna ha en ny nu till badsäsongen som (förhoppningsvis!!) börjar snart. Känns trist om jag skulle ha varit i Australien i ett år och inte ens ha köpt badkläder. Jag hittade i alla fall en svart bikini som jag tyckte om, bra pris var det också - 30 dollar för både överdel och underdel (typ som ett 199 kr erbjudande). Med tanke på att t.ex. Ripcurl och Billabong, surfmärkena här som vi också kollade på, har badkläder som kostar minst det dubbla, om inte till och med det tredubbla eller mer.... Så jag var nöjd!
 
 
Nu idag har det varit skola och sedan frisbee för min del på kvällen. Det var kul att spela och det kändes som att vi spelade bra, ändå förlorade vi med 8-4 eller nåt. Nåja. Nu är det inte många matcher kvar på säsongen, nästa vecka och sedan är det finaler. Tiden går fort. 
 
När jag kom hem hade Dennis fixat tonfisksallad till oss, vi båda var vrålhungriga och det smakade jättegott! Nu ska jag strax plocka undan efter maten, sedan ska vi nog lägga oss rätt så snart.
 
Imorgon ska vi kanske gå på bio tillsammans med Jack. Vi vill se The Judge och eftersom det är extrapris på tisdagar så tänkte vi att vi kanske kan gå imorgon på kvällen, men det beror lite på om Jack behöver plugga, så vi får se. Men det hade varit kul i alla fall!
 
Ha det fint!
 
 
 
Till top