jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Mysig helg

Allmänt Permalink0
Hej på er!
 
Igår var en rätt så lugn dag, vi tränade på gymmet, handlade mat och pluggade. Men helt okej ändå! På kvällen hade vi det mysigt med först - god middag i form av spagetti med köttfärssås medan vi kollade på lite olika TED x Talks. Vi såg bl.a. en man som seriöst var snabbare på att räkna än en miniräknare, så himla häftigt! Han kunde ta femsiffriga tal i kvadrat och räkna ut dem i huvudet, helt sjukt...
 
 
Efter det så kollade vi i alla fall på film, det blev The Adventures of Babysitting. En väldigt kul, spännande och äventyrsliknande ungsomsfilm. Till den blev det massa mums att smaska på. Först blev det....
 
 
...Jordgubbar med mörk choklad. Såååå gott! Lite senare under filmen blev det...
 
 
Mango- och spenatsmoothie. Läcker färg va? Och gott! Sist men inte minst blev det något som jag bakat och som jag har varit sugen på sååå himla länge, nämligen...
 
 
Blåbärspaj! Det är ju typ det godaste som finns. Med glass! 
 
 
Mums mums. Filmen var bra och tilltugget var gott - alltså en lyckad kväll!
 
Idag blev det gym och plugg, sedan åkte vi till Morley. Jag skulle lämna tillbaka en tröja jag köpt och så gick vi på bio. De hade specialpris denna helgen och vi ville se The Judge, så det gjorde vi. Filmen var bra. Lite surt bara att det satt några griniga tanter bredvid oss, för när vi skulle öppna våra popcorn, som vi poppat hemma och tagit med så sa den ena rätt högt till en anna "Why do they have to make so much noise". Jahopp, förlåt för att man vill käka sina popcorn liksom. Kände mig jätteobekväm och försökte sitta tyst som en mus. Men annars var det kul att gå på bio.
 
Nu ikväll ska jag kolla igenom en tyska uppgift som jag skrivit som ska in imorgon, inget annat är planerat innan läggdags. Imorgon börjar jag vid 11, men det blir en lång dag för ska inte åka hem när jag slutat utan stanna kvar och spela frisbee på kvällen. Det är näst sista matchen för säsongen. Dennis ska komma och kolla också och filma lite - kan va kul att ha något inspelat på film från när jag spelar frisbee. 
 
Hoppas att ni har haft en fin helg!
Till top