jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Mysig vecka

Allmänt Permalink0
Hej på er!
 
Denna veckan har flugit iväg, det är redan lördag. Hur som helst så har det varit lite mysiga saker som hänt som jag tänkte dela med mig av.
 
I måndags kväll spelade jag frisbee igen, efter uppehåll i och med lovet och plugg. Det var kul! Vi varken vann eller förlorade, utan spelade lika, vilket kändes helt okej. När jag kom hem hade Dennis gjort middag.
 
 
Mmm, så gott det var! Honungsmarinerad lax och klyftpotatis. Namnam!
 
I onsdags hade jag i uppgift att lämna in ett grupparbete som skulle vara inne kl 12, och jag lämnade in det i tid. Kändes gött att se papprena förvinna in i lådan. Efter det var det skola, sedan stannade jag hela dagen för att se Dennis spela fotboll på kvällen. Jag pluggade på biblioteket. Sedan gick jag ner till Swan River, satte mig vid en bänk och åt medan jag tittade på fyra svanar. Inte så illa.
 
 
Sedan kom fyra kajakpaddlare förbi också. När jag hade ätit så läste jag en bok. Man kan ju ha en sämre eftermiddag om man säger så.
 
När det blev för kallt och när det var dags för Dennis att spela så gick jag tillbaka upp till skolan och kollade. Det var en kul match att se, väldigt intensiv. Synd att många tar det för seriöst bara, och knuffas och armbågas och knäas så att andra skadas. Dennis har en rätt stor bula bredvid knäet på grund av det. Väldigt onödigt att hålla på sådär.
 
Hur som helst, matchen gick bra och de vann, och Dennis gjorde ett mål! Yey!
Efter matchen gick jag till bibblan igen, pluggade lite, surfade på nätet och lite annat, sedan åkte vi hem tillsammans.
 
I torsdags så var det en helt okej skoldag och när vi båda hade slutat så möttes vi upp och promenerade till Kings Park. Där la vi oss på en filt i eftermiddagssolen och njöt i över en timme! Jättehärligt! (Tyckte jag i alla fall, Dennis somnade i någon konstig ställning och hade ont när han vaknade, hehe). Mysigt var det i alla fall. Vi fick även syn på en söt ankfamilj, med 6 små ungar.
 
 
Vi gick sedan tillbaka till skolan, för det skulle nämligen vara ett event på kvällen - Spring Festival. Massa olika matstånd där man kunde köpa olika typer av mat och så en scen med olika uppträdanden. Vi köpte varsin "potatis-skruv" - det var typ som pommes fast på pinne (och väldigt fett!) Men det var gott!
 
 
Dennis köpte även vårrullar, och så köpte vi koreanska (tror jag att det var) kyckligvingar. De var också väldigt goda tyckte jag, men feta. Så det blev fet mat till middag, men det är okej ibland! Vi satte oss sedan på vår filt framför scenen och kollade på lite uppträdanden. Det var bl.a. orkester, dans och även karate som visades upp.

 
Det var mycket folk på eventet, mer än jag hade trott. Men det var väldigt kul att gå dit! Vi träffade lite folk vi kände också som vi pratade lite med, skoj!
 
 
Vi stannade inte hela kvällen till kl 10 för vi var lite trötta och kalla, men vi var där i någon timme i alla fall. 
 
När vi kom hem fick det bli en varm kopp te - ingefära, citron och honung. 
 
 
Igår jobbade jag och det gick bra, kom hem typ kl 5. Då blev det mellanmål och kolla på EM-kval matchen mellan Sverige och Ryssland som hade gått dagen innan. Som tur var förlorade vi inte i alla fall. Med tanke på att Ryssland var väldigt "på" och lika gärna hade kunnat vinna, för de hade flera chanser som de sabbade, så kom vi bra undan med en match som spelades lika. 
 
Efter det blev det tacos till middag och en chill kväll. Blev ingen film eftersom vi sett matchen, hade blivit för mycket skärm.
 
Idag ska vi nog åka till Gallerian i Morley och försöka få tag i lite grejer. Blir träning och handla mat också. 
 
Ha en fin helg!
 
Kramkram
 
Till top