jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Pasta pesto

Allmänt Permalink0
Halloj!
 
Allt rullar på som det ska. Idag åkte jag bara in till skolan vid 12 för att ha en muntlig tyska redovisning, sedan åkte jag hem. Var lite nervös innan, men det gick bra och jag och Sascha (man skulle vara i par) hade skrivit ett bra manus och övat in. Vi fick fina omdömen och feedback båda två, kul! Betygen på detta får vi nästa vecka. 
 
Igår var det också bara en kort dag i skolan, från 9-10.30, då hade jag min sista praktiska lektion i gymmet. Vi gick igenom olika stretch-tekniker, samt avslappningsövningar i slutet. Alla lämnade även in sina labbmanualer som vi fyllt i under terminen och Nat, läraren, rättade dem under lektionen så vi fick tillbaka dem innan vi gick hem - fick full pott - inte så illa! 
 
På kvällen var det frisbee match - delfinal. Det var en himla kul match att spela och högt tempo. Jämnt var det också. Tyvärr förlorade vi med en poäng precis i sista studen - kändes lite trist för annars hade vi fått spela final nästa vecka. Lite surt kändes det också, för jag var så nära att göra poäng i slutet - fick en passning långt ifrån och var inne i målområdet, sprang så fort jag kunde men hann inte ta den innan en motståndare bröt passningen. Kändes SURT! Annars hade vi fått spela final... Nåja, vi får ändå spela nästa måndag om att hamna på antingen 3:e eller 4:e plats - hoppas att vi kan vinna den matchen i alla fall, det hade varit kul!
 
Nu imorgon har jag min sista skoldag innan slutproven - först tennis och då är det bedömning som gäller, så hoppas att jag kan få in den där jäkla serven rätt! Efter det är det presentation om malaria i Nigeria. Pluggar och övar på det jag ska säga inför imorgon nu idag.
 
Nåt annat kul jag har att berätta: igår gjorde jag pasta med pesto! För första gången! Vi pratade för ett tag sedan om att det skulle vara kul att testa, men pesto är ju baserat på nötter - men jag kollade upp ett recept där man kunde ersätta nötterna med solrosfrön. Så jag mixade solrosfrön med basilika, vitlök, olivolja, salt och vatten. Vet ju inte hur pesto "ska" smaka, men tyckte det blev väldigt gott! Det tyckte Dennis med. Och mättande också. 
 
 
Nu ska jag göra nytta! Ha det fint!
 
Kramkram
 
Till top