Vegemite

Igår till frukost så skulle jag och Dennis testa Vegemite för första gången. Det är ett pålägg som är väldigt vanligt att ha här, det är någon slags biprodukt från öl. Vi tänkte att vi måste ju testa det i alla fall, alla här snackar ju om det så...

Men fy tusan vad äckligt det var!!! Äckligaste jag smakat på i mitt LIV! Kväljningar typ. Kunde inte äta upp mackan (och jag är inte direkt kräsen av mig så det säger en hel del). Dennis tyckte också att det var sjukt äckligt. Så testa inte det om ni någon gång får för er det. Snälla. Tur att vi köpte en liiiten burk. Vi ska ge den till Ellen eller någon annan i huset som gillar det.

Igår kväll såg vi filmen Den gröna milen. Visste inte om jag hade sett den, men efter stund in i filmen kände jag ingen den, men det var längesedan jag såg den och jag mindes bara vissa scener. Grymt bra film i alla fall. Lång dock, typ 3 timmar, men det gjorde inget för vi bunkrade upp med:

och....

OCH...

Jag och Dennis kallar det sista för vår "lyx-glass". Glass, chokladsås, strössel, minimarsmallows och chokladpluppar. Mums...

Idag har vi tränat på gymmet och storhandlat mat. Sånt som behöver göras. På vägen till centrum såg vi tre olika blåtungade skinkar (ödlor). Kan ni se den på bilden? Kamouflerar sig rätt så bra vill jag säga. Att man ens får syn på dem beror ofta på att det prasslar så i de torra löven när de rör sig.

Vi såg även denna lilla krabaten på en tegelvägg...

Sådär, det var en liten dags update.

Imorgon ska vi på utflykt till en nationalpark utanför Perth - spännande!

Ha det fint, kraam

Rottnest Island

Igår var vi på Rottnest Island! Som jag har längtat - och det blev en superbra dag! Verkligen nöjd! Är dock lite trött idag eftersom det blev en lång dag igår.

Vi gick upp vid 7 på morgonen och sedan skjutade Jack oss in till stan där färjan skulle gå. Vi hade tur att han kunde köra oss (det gick ingen buss förrän halv 9 på morgonen och det var då färjan skulle gå). Men det var i alla fall väldigt schysst av honom.

Färjan åkte längs Swan River, så man fick se staden från floden - jättefint! Vi åkte bl.a. förbi vår skola. Efter en stund kom vi till Fremantle, där vi stannade och hämtade upp fler folk. Sedan åkte vi vidare. Det var gaaanska vågigt och man kände lite i magen kan jag meddela. Men det gick bra. Kul var det att vi fick syn på delfiner!! Minst två ryggfenor såg jag - dock på långt håll så det var svårt att fota.

Karnivalklädda människor som spelade trummor när vi kom fram

Eftersom det var karnivaldag igår när vi åkte till Rottnest så var det massa saker på gång, allt från trumspelande orkestrar till folk på styltor och hawaiidans.

Barnen kunde göra gigantiska såpbubblor

Man kunde rulla runt i stora bollar! Tror jag skulle blivit ganska yr av det, haha. Vi testade dock inte det, för det var rätt lång kö. Man kunde även testa Segway, men det gjorde vi inte heller för vi ville hellre se ön.

Vi gick till en strand bredvid en fyr där vi njöt av att det var härligt och åt vår lunch. Plus smarriga chokladbollar som jag bakat och tagit med!

Det var lite härliga bilder från den stranden det! Underbart!!

När vi gick vidare fick vi syn på det som Rottnest kankse är mest känt för - Quokkas. Det är ett litet pungdjur som ser ut som en blandning mellan typ känguru och råtta. Så himla söta! De finns typ bara på Rottnest också, så känns jättefräckt att ha sett dem!

Dock skulle vi upptäcka under dagen att de inte direkt var sällsynta om man säger så... Men när vi såg den första blev vi jätteexalterade och tyckte att det var väldigt spännande. Jag matade den dessutom, med bär som jag såg att den åt av. Åh så gulliga de var!

Runt kl 1 så hyrde vi cyklar. Vi hade egentligen tänkt hyra en tandem för att testa på det, men p.g.a. att det var karnivaldag så var det lite annat än vanligt, så det fanns inte att hyra på det stället utan ett annat ställe på ön. Så det fick bli vanliga cyklar. Men det gjorde inget! Det var så kul att cykla, var längesedan nu!

Dennis såg söt ut! Vi cyklade runt på ön ett bra tag - flera timmar. Vi stannade då och då och tittade, tog bilder och gick ner till stränder som låg längs vägen. Så otroligt vackert. Nästan vita stränder och turkost hav. Inga bilar heller, bara cyklar (och en shuttlebuss). Ön kändes nästan orörd när man cyklade där, bara vi två, och man såg landskapet och havet. Verkligen speciellt.

Längs vägen stötte vi på en massa quokkas - tror det var typ tio stycken samtidigt, varav två ungar, så söta!

De var jättenyfikna, kom fram till oss och ville väl ha mat, men vi hade inget. Andra djur vi såg var en rätt stor ödla, och även en orm! Mötte några killar som höll på att fota den och vi frågade om de visste vad det var för en orm och om den var farlig. De sa att det var en Dugite och att den var jättegiftig. När vi googlade den visade det sig att den kan bli upp emot 2 m lång och är en av världens giftigaste ormar. Läskigt! Vid bett blir man paralyserad och hjärtat stannar. Senaste dödsfallet var 1993. Den finns bara i Western Australia. Som tur är, är den inte så aggressiv mot människor.

Vi cyklade vidare och kom till en utsiktspunkt där det var så fin utsikt! Det fanns ett fyrtorn, men när vi kom var de guidade turerna upp slut för dagen. Men det gjorde inget, man såg bra ändå.

Måste säga att ön kändes som någons slags blanding mellan hur jag tror att Nya Zeeland, Irland och Island skulle se ut. Väldigt vacker natur i alla fall! Som landskapet i Sagan om Ringen nästan!

Här kommer en av dagens bästa bilder:

Kanske inte ni tycker, men jag i alla fall. Ännu finare i verkligheten...

När vi cyklade vidare ner i en dal så cyklade man med en sjö på varsin sida om vägen, det var rätt coolt.

När vi kom tillbaka och lämnat våra cyklar så satte vi oss på ett ställe och åt, det blev lasagne för Dennis och Pasta Bolognaise för mig. Rätt så gott! Sedan hade vi en stund innan färjan skulle hem, så vi gick runt lite till, sedan satte vi oss på en mysig bänk nere vid hamnen och åt mentos och lakritsrem medan vi såg på när det blev mörkt. Mysigt!

Turen hem gick bra och vi hoppade av i Fremantle eftersom båten inte gick längre och så tog vi tåget till stan. Fick sedan vänta en bra stund på bussen i stan (älskar kollektivtrafik...) så vi kom hem rätt sent, men det var helt okej efter en jättebra dag!

Sådär, det var en del bilder det. Nu ska middagen lagas och sedan ikväll blir det film!

Ha det fint!

Lugn dag

Hej på er!

Idag är det regn och grått ute, så det bli en inomhusdag - vila och ta det lugnt. Men det ska bli skönt, för det var en lång dag för både Dennis och mig igår, och imorgon ska vi ju åka till Rottnest Island och kommer behöva gå upp tidigt. Så det blir ingen sen kväll ikväll, blir nog en film och sedan lägga sig vid typ 23.

Vi vaknade inte förrän typ kl 11 idag, rätt sent. Under dagen hade jag tänkt passa på att baka - får se vad det blir. Antingen chokladbollar eller silviakaka - eller både och kanske. I övrigt är det lika bra att greja med tvätt och sånt.

Imorgon verkar det som att det ska bli runt 20 grader, vilket inte är jättevarmt, men det verkar i alla fall som att det inte ska regna, vilket är skönt! Hoppas att det blir en fin dag!

Glömde skriva senast att i onsdags så åkte jag in och kollade på Dennis när han spelade fotboll. Det gick sådär och de spelade lika 3-3. Nåja, bättre än förlust! Efter det stannade jag på biblioteket och pluggade, sedan åkte vi hem tillsammans. På bussen skulle Dennis köpa en biljett för han hade slut med pengar på sitt kort, och så strulade det med priset så det blev att vi satte oss och pratade lite om det och om annat också. När vi skulle kliva av bussen, vid dörren där fram, så sa busschauffören "E ni från Sverige eller?". Vi svarade ja, lite förvånade och han frågade varifrån vi kom och vi svarade Göteborg. "Jag e åsså från Göteborg" sa han jätteglatt med värsta göteborskan. Han hade tydligen bott här i Australien i typ 30 år. Det var lite kul, att han kom från Sverige. Blev lite förvånad. Då tänker man att världen ändå är rätt liten.

Ha en fin helg!

Lov!

Hejhej!

Nu är det lov. Eller tekniskt sätt börjar inte mitt lov förrän imorgon eftermiddag eftersom jag jobbar imorgon, men ändå. En veckas skolfria dagar, det ska bli skönt! Blir visserligen lite plugg, men vi ska nog hinna med lite annat skoj också. Till att börja med ska vi åka till Rottnest Island på söndag, det blir en heldag där - ska bli så kul! Hoppas på fint väder. Förutom det tänkte vi hinna med att ta tåget till en nationalpark utanför Perth och kanske hinner vi även med att åka till ett annat ställe en annan dag under lovet där det finns en koalapark. Hade vart kul!

Just nu kom jag precis hem från skolan och sitter och smuttar på en god smoothie med päron och kiwi, mums! Ska träna sedan, men har inte bestämt mig för om det blir en joggingrunda, en powewalk eller gymmet. Får se... Till middag blir det nog tacos, gott gott!

Imorgon på jobbet ska jag förmodligen åka med projektassistenten till stället där eventet ska hållas i november i Kings Park. Vi ska kolla hur det ser ut, vad som finns på plats, vart bord och annat ska stå osv. Blir kul med lite omväxling från att bara sitta på kontoret.

För övrigt har jag fått tillbaka resultaten på båda mina "mid-semester exams" - och det gick bra på dem så är nöjd!

Har nog inget direkt mer att skriva just nu, så får bli när jag kommer på något nytt intressant att berätta om.

South Perth

Hejsan!

Jajemän, det blev som väderprognosen förutspådde: jättevarmt och sol igår och regn och blåsigt idag. Tur då att vi bestämde oss för att sticka ut igår och ha inomhus-vilo-plugg-dag idag! Bra beslut minst sagt.

Vi gick riktigt långt igår och vi gick en sträcka som vi inte gått förut, fick sett nya delar av Perth som var jättefina. Först tog vi bussen in till city, sedan gick vi till Swan River och längs en lång fin raksträcka som går utmed floden. Vi har gått där en gång förut. Tanken var först att vi gick den vägen för att det där finns kajaker som man kan hyra och paddla i floden, och vi hade tänkt göra det. Men så bestämde vi oss för att inte göra det ändå, för det blåste en hel del. Så vi gick vidare istället och gick till en ö där det finns ett litet kängurureservat - vi var där en gång i början när vi kom hit och tyckte att det kunde vara kul att gå dit igen. Så det gjorde vi.

Fastland till höger, Swan River och Heirisson Island med kängurureservatet

Massa pelikaner i en liten sjö på ön

City-skyline från ön

En grårosa kakadua som satt i ett träd

Det var ganska torrt på sina ställen...
 En känguru som kliar sig på magen
 En annan känguru som vilar sig i skuggan

När vi fortsatte gå efter att vi varit på ön, så gick vi över en bro till andra sidan av Perth - South Perth. Där gick vi en lång slinga längs Swan River, fast på andra sidan, där vi aldrig gått förut. Det var jättefint. Vi kom bl.a. till en liten sjö nära floden där det var massa fåglar, däribland Black Swans.

En svanmamma med sina tre ungar
 Fin sjö nära floden

Det blåste en del!

Det tog en bra stund att gå längs floden, men det var en väldigt fin sträcka. Men vi var jättehungriga när vi väl kom fram till ett ställe där man kunde äta. Vi gick dit och åt pizza, gott!

Efter maten gick vi vidare, och på vägen fanns en fin väderkvarn som jag ville ta kort på.

Vi gick sedan över en bro så att vi kom tillbaka till andra sidan av Swan River, där centrum ligger. Det var fin utsikt uppe från bron så ville fota lite.

Efter att vi gått över bron fortsatte vi igenom en park. Där fanns det en rolig lekplats med bl.a. ett snurrande klättertorn. Jag och Dennis filmade med videokameran! Man blev lite yr där kan jag säga... Det fanns även en lång rutschbana, en kort korkskruvsrutschbana och en stor gunga.

Dennis på lekhumör...

To finish off, en bild som Dennis tog på mig på en bro i parken innan vi gick tillbaka till bussen för att åka hem.

På kvällen när vi hade kommit hem och ätit middag så såg vi filmen Upp. En jättefin, gullig och rolig film! Helt på min och Dennis nivå. Har sett den på bio innan men vi kände för att se den igen.

Nu idag är det plugg och vila som gäller, imorgon har jag prov. Men det ska nog gå bra.

Förresten, i fredags när jag kom hem från jobbet så var Dennis på gymmet, men jag möttes av en trevlig överraskning på sängbordet:

En jättesöt bukett med blommor! Blev jätteglad! Vi firade inte något speciellt eller så, Dennis sa bara att han kände för att köpa mig blommor efter att han lyssnat på lite go 50-tals musik (där killen sjöng om att han köpte blommor till sin tjej) - så typiskt honom, bli inspirerad av musik ;) Inte mig emot, verkligen gulligt <3

Nä, nu ska jag ta och plugga, ha det fint!

Skön powerwalk

Hejhej!

Kom precis hem efter en skön powerwalk runt favoritparken, tar ca trekvart. Blev precis mörkt nu också. Har haft en go dag: började skolan först kl 12 och då var det tennis ute i solen, sedan föreläsning, lunch - tacosrester från igår medan jag läste i min bok (på tyska) och sedan hemgång. Nu blir det baguette till middag + någon god smoothie, sedan dusch och plugg. Målet är att se två föreläsningar online. Ska jag nog klara... Dennis jobbar + spelar fotboll idag, som alltid på onsdagar.

Innan jag åkte till skolan idag så ansökte jag utbildning på antagning.se - Sjukgymnastprogrammet på Göteborgs Universitet. Lite pirr i magen när jag klickade på "skicka", men det känns bra! Får besked 10 december om jag kommer in eller inte. Oavsett hur jag gör med planerna framöver så går det ju alltid att tacka både ja och nej - då är det bättre att ansöka än att inte göra det! Kan ha det som både plan A och B.

På lördag säger prognoserna att det ska bli 30 grader varmt - det är välkommet! Dock ska det regna på söndag. En bra anledning till att hitta på något utomhus på lördag då med andra ord! Vi har bl.a. pratat om att hyra kajak och paddla i Swan River, eller ett annat alternativ: ta tåget till en nationalpark utanför Perth som verkar vara jättefin. Får se vad det kan bli!

Sådär, det var en liten uppdateing i alla fall. Ha det fint!

Kramkram

Härlig dag!

Denna helgens väder har varit raka motsatsen till förra veckans storm! Det har varit sol, blå himmel och varmt. Jätteskönt! Igår blev det en go promenad, annars en rätt lugn dag. Idag har vi varit i Kings Park och det har nog blivit ca 4 timmars promenad totalt, en hel del alltså. Men jätteskönt verkligen. Vi gick bl.a. till ett stället i parken som heter "Naturescape", typ som en naturlekplats. Väldigt skoj!  Där klättrade jag i träd, vi gick runt och vi lekte. Föruom det gick vi vidare runt i Kings Park och åt glass, gick upp i ett torn som heter "DNA Tower", gick till en bro där det var fin utsikt över staden m.m. Så här kommer en härlig bildbomb!

Jag uppe i ett torn i Naturescape parken

Dennis hittar en bro där vi kan gå över...

Barn som leker i vattnet i Naturescape parken

Rolig metall-grej - kräver en rolig pose

Labyrint i Naturescape - Dennis ser farlig ut...

Man kan smyg-gömma sig bakom hörnet och sen kika fram...

Klätterapa som vågat sig upp en bra bit...

Närbild - högt upp i trädet!

Dennis försöker hålla balansen i repen.... Vildmarkslek!

Glad tjej med blomma i håret och glass

Gott med glass i solen!

DNA Tower i Kings Park

Jag uppe i DNA Tower

Panoramabild över utsikten från Lotterywest bron i Kings Park

På Lotterywest-bron i Kings Park, fin utsikt!

Sådär, det var allt lite bilder det!

Hoppas att ni har haft en fin helg! Hoppas att ni har varit och röstat också!

Kraaaam

Storm!

Alltså det är verkligen inget kul väder här nu. Igår kväll kunde jag knappt somna för att det blåste (läs: stormade som in i he*vete!) Det har hållt på i flera dagar nu och det är inte kul att gå ut. Är det sånt här väder imorgon när vi ska ha prac och ut och springa så tror jag att jag stannar hemma. Kan se de andra två föreläsningarna hemma som jag i så fall missar.

Igår var vi ute och promenerade medan det var hyfsat lugnt väder, bara för att vi ville få frisk luft. Så här såg det ut på en fotbollsplan i närheten:

Grenar stora som träd hade blåst av och låg på gräset. Bara för att visa på att det faktiskt blåser en del alltså...
Kollade precis en väderleksrapport för dagen där det stod: "Cloudy. Scattered showers. Gusty winds in the NW in the late evening. Destructive winds possible. Winds W 30 to 45 km/h". Så det är ju ganska starka vindar vi snackar om.

Nu ska jag plugga lite för att sedan göra ett tyska grammatikprov online. Har gått bra på mina prov hittills så det är gött.

Ha det fint, så hörs vi snart igen (om jag inte blåser bort....)

Lazy Saturday

God förmiddag!

Idag sov vi ut, nästan till 11 efter att ha lagt oss vid ett eller nåt. Idag blir det en hel del plugg, samt träna, tvätta, laga mat och städa. Igår var det lite av en lat-dag (förutom att jag pluggade till mitt prov som är på onsdag). Vi vaknade igår av att det var halv storm utanför fönstret och att små grenar blåste av träden och in i fönstret. Men det gick över på typ 10 minuter. Dennis stack ut och joggade medan jag pluggade och sedan efter lunch tänkte jag gå till gymmet, men kom inte längre än typ 100 meter innan det började blåsa och ösregna, så jag vände hem. Körde ett danspass i vardagsrummet istället, hehe! Vi åt god köttfärspaj till middag, sedan skypade jag en stund med mormor och morfar, det var kul!! Efter det kollade vi på Rio 2 - så himla gosig och mysig film! Vi gjorde en ananans-och kokossmoothie och tog även kärleksmums med glass till! Gottigottgott! Kärleksmumsen gjorde jag på fredag kväll, efter att vi hade kommit hem från middagen - som blev pizza på en pizzeria en bit härifrån. Vi gick dit för att få lite promenad, tog väl typ en halvtimme, och sedan tog vi bussen hem efteråt.

Jag åt en salamipizza som var jättegod, och Dennis tog en turkisk pizza.

Kärleksmumsen blev väldigt smarriga! Älskar att baka!

För övrigt så jobbade jag i fredags. Fick bl.a. ringa och bekräfta bokad plats och ändra bokningstiden samt ställa frågor om parkering, maxantal personer som får komma m.m. Tror det var första gången sedan jag kom hit till Australien som jag ringt ett telefonsamtal från en fast telefon, haha! Annars blir det ju bara mobilen, och det är inte särskilt ofta det heller. Lite trist var det dock att de skulle ha fixat en fungerande e-mail till mig, men de hade inte gjort det under veckan utan fick göra det när jag var där, och det strulade och tog flera timmar. Så då fanns det inte så mycket för mig att göra... Nåja, hoppas det blir ordning på grejerna till nästa vecka.

Nu ska jag plugga och göra lite annat, hoppas att ni har en fin helg!

Puss och kram!

Senaste veckan

Hej på er!

Ledsen för kass uppdatering! Börjar väl bli tjatigt när jag säger att tiden går så himla fort, men det gör den. Redan fredag imorgon liksom, skrev senast för typ en vecka sedan. Är lite trött såhär nu på kvällen efter en lång dag, så blir bara en kort uppdatering om det viktigtaste som hänt den senaste veckan.

I söndag minns jag helt ärligt inte riktigt vad vi gjorde. Hade helg. Slappade antagligen. Jo, jag gjorde muffins med bär i! Det var gott och vi unnade oss glass till och kollade lite serieavsnitt.

Om jag inte minns fel var vi även ute och promenerade i söndags och fick syn på två stora papejoror i ett träd. En av dem lyckades jag få på bild, om än rätt så oskarpt. Det var i alla fall en stor mörk (blå eller svart), med stor vit näbb. Det är så kul för alla olika papegojor har olika läten. Dessa lät väldigt lustigt.

Vidare då: I måndags gick vi till svenska konslutatet på lunchrasten för att rösta! Andra gången gillt... Det var inte riktigt som jag trott att det skulle vara, att vi skulle visa pass och rösta på plats - istället fick vi varsitt kuvert innehållande det som behövdes för att brevrösta. Men men, när vi kom hem följde vi instruktionerna och behövde vittne (fick bli Josh) som kunde intyga att det "gått rätt till". Sedan postatde vi våra kuvert. Känns lite coolt - första gången jag får rösta (förra gången var jag ju för ung) - och så nu utomlands dessutom! Bra att man kan rösta fastän man inte är på plats hemma i Sverige.

Efter skolan tog vi vägen om "The department of immigration and border protection" i city, för att kolla upp visumsmöjligheter. Tyvärr fick vi ett trist besked att vi inte kommer att kunna stanna och jobba här nästa termin om vi slutar plugga. För om vi gör det (slutar plugga), så dras vårt studentvisum in. Och om vi vill kunna vara här och jobba istället, så måste man ha "work and hollday visa", och problemet med det, är att man måste ansöka om det utanför Australien. Så själva grejen med att stanna här för att kunna jobba istället för att plugga försvinner ju då, om vi först måste åka hem, sedan söka det visumet, och sedan åka tillbaka. Förlorar både tid och massa pengar på det, så själva tanken om smidigheten blir ju som bortblåst. Så det alternativet är uteslutet nu. Nåja, då vet vi det i alla fall. Bättre att kolla upp det först, innan vi började söka jobb och så. Nu får vi antingen stanna, och då plugga, eller avsluta studierna och åka hem och plugga (eller jobba). Då vet ni det i alla fall!

Till middag åt vi goooood tacos, med avokado, nachos och guacamole. Mumsmums!

På kvällen åkte jag in igen till skolan för att spela frisbee. Det var kul! Men vi mötte ett lag som var väldigt bra (eller snarare: typ 2-3 killar var väldigt bra, de borde egentligen spela i en högre division...) så vi förlorade tyvärr. Men inte så stort, med 2 poäng, så det blev 5-7. Men det var en kul match i alla fall.

I tisdags var det skola som vanligt för min del. Inget särskilt som hände vad jag minns.

Igår var det också skola, sedan på kvällen hade Dennis fotbollsmatch. För första gången på denna och förra terminen så förlorade de matchen, med 3-1. Var lite trist såklart, men man kan ju inte vinna jämt. Ännu mer trist var att Dennis blev axlad i näsan av en kille, så han har lite ont i den nu. Hoppas att det går över. Dennis berättade att innan jag kom (han var ju där innan eftersom han jobbar med att döma matcher) så gick en killes axel ur led vääääldigt illa och de fick ringa på ambulans. Kan inte vart trevligt när stackarn skrek halsen av sig av smärtorna när de skulle lyfta upp honom på båren. Usch och fy!

Idag var det skola och i en av kurserna gick vi igenom vad man ska plugga på inför mitt-termins provet som är nästa onsdag. Det är ett prov som är 20 % av slutbetyget, och det kommer vara frågor på allt som vi gått igenom hittills. Kursen är Hälsa och Globalisering. Har börjat plugga lite och ska fortsätta fram till onsdag. Gött att jag inte har så mycket annat plugg nu för tillfället då! För övrigt fick vi på labben också reda på våra resultat på grupp-presentationen förra veckan. Det hade gått väldigt bra för vår grupp - bäst i klassen! Och tredje bäst i kursen. Inte så illa! 90/100. Synd bara att presentationen bara är värd 5 % (4.5 poäng av 5) av totala slutbetyget (så inte värt så mycket i slutändan). Men väldigt kul ändå!

Nu sitter Dennis och skriver på en uppsats, eller snarare en bibliografi-uppgift (inte det roligaste som finns direkt...) som ska in imorgon. Har hjälpt till med Harvard-referering. Nu ska jag diska och duscha.

Imorgon ska jag jobba igen, ska bli spännande!

Det här med att det skulle bli en "kort uppdatering".... Ni märker, jag kan verkligen inte värja mig. Så nä, nu får jag sätta punkt.

Ha det fint!

jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag som fysioterapeutstudent. Går just nu termin två och stortrivs! Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.