jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Lazy Saturday

Allmänt Permalink1
God förmiddag!
 
Idag sov vi ut, nästan till 11 efter att ha lagt oss vid ett eller nåt. Idag blir det en hel del plugg, samt träna, tvätta, laga mat och städa. Igår var det lite av en lat-dag (förutom att jag pluggade till mitt prov som är på onsdag). Vi vaknade igår av att det var halv storm utanför fönstret och att små grenar blåste av träden och in i fönstret. Men det gick över på typ 10 minuter. Dennis stack ut och joggade medan jag pluggade och sedan efter lunch tänkte jag gå till gymmet, men kom inte längre än typ 100 meter innan det började blåsa och ösregna, så jag vände hem. Körde ett danspass i vardagsrummet istället, hehe! Vi åt god köttfärspaj till middag, sedan skypade jag en stund med mormor och morfar, det var kul!! Efter det kollade vi på Rio 2 - så himla gosig och mysig film! Vi gjorde en ananans-och kokossmoothie och tog även kärleksmums med glass till! Gottigottgott! Kärleksmumsen gjorde jag på fredag kväll, efter att vi hade kommit hem från middagen - som blev pizza på en pizzeria en bit härifrån. Vi gick dit för att få lite promenad, tog väl typ en halvtimme, och sedan tog vi bussen hem efteråt. 
 
 
Jag åt en salamipizza som var jättegod, och Dennis tog en turkisk pizza. 
 
 
Kärleksmumsen blev väldigt smarriga! Älskar att baka!
 
För övrigt så jobbade jag i fredags. Fick bl.a. ringa och bekräfta bokad plats och ändra bokningstiden samt ställa frågor om parkering, maxantal personer som får komma m.m. Tror det var första gången sedan jag kom hit till Australien som jag ringt ett telefonsamtal från en fast telefon, haha! Annars blir det ju bara mobilen, och det är inte särskilt ofta det heller. Lite trist var det dock att de skulle ha fixat en fungerande e-mail till mig, men de hade inte gjort det under veckan utan fick göra det när jag var där, och det strulade och tog flera timmar. Så då fanns det inte så mycket för mig att göra... Nåja, hoppas det blir ordning på grejerna till nästa vecka. 
 
Nu ska jag plugga och göra lite annat, hoppas att ni har en fin helg! 
 
Puss och kram!
#1 - - Amela:

Hej Josse, tack för dina skrivelser..alltid lika gott att läsa igenom det..
Lycka till med provet nästa vecka!
Kram till dig, Amela

Svar: Hej Amela! Tacktack! Det kommer säkert att gå bra (hoppas jag) ! Kramar Josefine
Josefine

Till top