jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Lugn dag

Allmänt Permalink0
Hej på er!
 
Idag är det regn och grått ute, så det bli en inomhusdag - vila och ta det lugnt. Men det ska bli skönt, för det var en lång dag för både Dennis och mig igår, och imorgon ska vi ju åka till Rottnest Island och kommer behöva gå upp tidigt. Så det blir ingen sen kväll ikväll, blir nog en film och sedan lägga sig vid typ 23.
 
Vi vaknade inte förrän typ kl 11 idag, rätt sent. Under dagen hade jag tänkt passa på att baka - får se vad det blir. Antingen chokladbollar eller silviakaka - eller både och kanske. I övrigt är det lika bra att greja med tvätt och sånt.
 
Imorgon verkar det som att det ska bli runt 20 grader, vilket inte är jättevarmt, men det verkar i alla fall som att det inte ska regna, vilket är skönt! Hoppas att det blir en fin dag!
 
Glömde skriva senast att i onsdags så åkte jag in och kollade på Dennis när han spelade fotboll. Det gick sådär och de spelade lika 3-3. Nåja, bättre än förlust! Efter det stannade jag på biblioteket och pluggade, sedan åkte vi hem tillsammans. På bussen skulle Dennis köpa en biljett för han hade slut med pengar på sitt kort, och så strulade det med priset så det blev att vi satte oss och pratade lite om det och om annat också. När vi skulle kliva av bussen, vid dörren där fram, så sa busschauffören "E ni från Sverige eller?". Vi svarade ja, lite förvånade och han frågade varifrån vi kom och vi svarade Göteborg. "Jag e åsså från Göteborg" sa han jätteglatt med värsta göteborskan. Han hade tydligen bott här i Australien i typ 30 år. Det var lite kul, att han kom från Sverige. Blev lite förvånad. Då tänker man att världen ändå är rätt liten.
 
Ha en fin helg!
 
Kraam
 
Till top