jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Storm!

Allmänt Permalink0
Alltså det är verkligen inget kul väder här nu. Igår kväll kunde jag knappt somna för att det blåste (läs: stormade som in i he*vete!) Det har hållt på i flera dagar nu och det är inte kul att gå ut. Är det sånt här väder imorgon när vi ska ha prac och ut och springa så tror jag att jag stannar hemma. Kan se de andra två föreläsningarna hemma som jag i så fall missar. 
 
Igår var vi ute och promenerade medan det var hyfsat lugnt väder, bara för att vi ville få frisk luft. Så här såg det ut på en fotbollsplan i närheten:
 
 
 
Grenar stora som träd hade blåst av och låg på gräset. Bara för att visa på att det faktiskt blåser en del alltså...
Kollade precis en väderleksrapport för dagen där det stod: "Cloudy. Scattered showers. Gusty winds in the NW in the late evening. Destructive winds possible. Winds W 30 to 45 km/h". Så det är ju ganska starka vindar vi snackar om.
 
Nu ska jag plugga lite för att sedan göra ett tyska grammatikprov online. Har gått bra på mina prov hittills så det är gött.
 
Ha det fint, så hörs vi snart igen (om jag inte blåser bort....)
 
 
Till top