jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Vegemite

Allmänt Permalink0
Igår till frukost så skulle jag och Dennis testa Vegemite för första gången. Det är ett pålägg som är väldigt vanligt att ha här, det är någon slags biprodukt från öl. Vi tänkte att vi måste ju testa det i alla fall, alla här snackar ju om det så...
 
 
Men fy tusan vad äckligt det var!!! Äckligaste jag smakat på i mitt LIV! Kväljningar typ. Kunde inte äta upp mackan (och jag är inte direkt kräsen av mig så det säger en hel del). Dennis tyckte också att det var sjukt äckligt. Så testa inte det om ni någon gång får för er det. Snälla. Tur att vi köpte en liiiten burk. Vi ska ge den till Ellen eller någon annan i huset som gillar det. 
 
Igår kväll såg vi filmen Den gröna milen. Visste inte om jag hade sett den, men efter stund in i filmen kände jag ingen den, men det var längesedan jag såg den och jag mindes bara vissa scener. Grymt bra film i alla fall. Lång dock, typ 3 timmar, men det gjorde inget för vi bunkrade upp med:
 
 
och....
 
 
OCH...
 
 
Jag och Dennis kallar det sista för vår "lyx-glass". Glass, chokladsås, strössel, minimarsmallows och chokladpluppar. Mums...
 
Idag har vi tränat på gymmet och storhandlat mat. Sånt som behöver göras. På vägen till centrum såg vi tre olika blåtungade skinkar (ödlor). Kan ni se den på bilden? Kamouflerar sig rätt så bra vill jag säga. Att man ens får syn på dem beror ofta på att det prasslar så i de torra löven när de rör sig. 
 
 
Vi såg även denna lilla krabaten på en tegelvägg...
 
 
Sådär, det var en liten dags update. 
 
Imorgon ska vi på utflykt till en nationalpark utanför Perth - spännande!
 
Ha det fint, kraam
 
 
 
Till top