jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Helgen

Allmänt Permalink0
Idag började den nya kursen, psykologi. Vi får väl se hur den kommer att vara, idag var det hur som helst rätt flummigt om jag ska vara ärlig. Inte några anteckningar överhuvudtaget blev det. Nåja. 
 
Här kommer några bilder från helgen i alla fall.
 
 
Rosa träd vid Backavallen där Dennis hade fotbollsmatch i lördags. Träden var fina (men tyvärr blev matchen oavgjord för det andra laget fick straff i sista minuten så det blev 2-2)
 
 
Fina vitsippor på väg hem från promenad.
 
 
Mysig söndagsfrukost med hembakt bröd och Långben på tv:n...
 
 
Mysfika med te och muffins hos mormor och morfar.
 
 
Sist men inte minst: coleslaw! Har inte ätit det förut, men det var himla gott! Mamma gjorde det och vi åt kyckling till, mums! 
 
Jag hade en bra helg, och förutom vad bilderna visar har jag kunnat sova ut vilket vart härligt. Sedan så var jag på födelsedagskalas i lördags också, för Dennis bror, och det var himla trevligt, med gott sällskap, rolig frågesport och väldigt god mat + tårta (och kakor)!! Verkligen en trevlig kväll.
 
Nä, nu ska jag strax gå till sängs. Hoppas morgondagens föreläsning ger mer...
 
Har förresten näst sista bosniska-lektionen för denna kursen imorgon kväll också, jösses vad fort det har gått! En lektion per vecka och imorgon är det elfte gången. Får se om det blir fortsättning till hösten! 
 
Godnatt! 
 
 
Till top