jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Sista dagen...

Allmänt Permalink0
Är så himla nostalgisk idag, det känns liksom som att jag gör allt för sista gången. Det blev sista gången på stranden, sista gången jag åkte buss, sista gången jag träffade Aleisha (kom precis hem från det), det kommer bli sista gången jag duschar och sist men inte minst sista natten att sova här. Känns så himla SKUMT! Att byta ut 35 grader, sol, bikini och strand mot typ stormar som heter Egon, ett par plusgrader och vinterjacka. Missförstå mig inte - det ska bli jättekul att träffa alla såklart, men att lämna detta nu - (särskilt med tanke på vädret) - nja, inte drömmen precis. Typ som havet idag - perfekt temperatur i vattnet och på land, perfekt färg på vattnet och det var så otroligt klart, asgoa vågor. Ahhhh! Såhär liksom:
 
 
 
 
 
 
 
Behöver jag ens säga mer? Är det inte ganska självklart att jag kommer sakna detta in i själen? Kommer säkert sitta hemma om typ 1-2 veckor, kolla på dessa bilder och andra härifrån, grina och äta glass för att trösta mig själv, haha! Okej, nej, jag ska inte tycka synd om mig själv nu, jag som har fått uppleva detta fantastiska år. Det har varit så bra och jag är så himla glad över att jag åkte hit. Det ska bli skönt att komma hem på ett sätt såklart, men kan ju inte förneka att jag kommer sakna det. Får helt enkelt försöka hitta andra saker som är härligt istället!
 
Hur som helst, det var jättemysigt att träffa Aleisha en sista gång, vi tog te/kaffe på ett mysigt ställe och satt och pratade en stund. Det blev inte stranden med Katie idag för hon hörde av sig i morse och sa att hon inte riktigt mådde bra på morgonen och inte kände för att surfra och frågade om vi kunde ta en middag istället. Så jag åkte själv istället, för ville besöka stranden en sista gång. (Ja pappa, jag tog med lite sand!)
 
Så nu ska jag som sagt duscha en sista gång, sedan ska Katie hämta upp mig runt kl 19 för middag. Härligt med en händelserik dag! Imorgon kommer troligen en person som vill köpa grillen också, yey! I sista stund verkligen... Ska göra rent den tills dess, typ på förmiddagen imorgon. 
 
Ha det fint!
 
Kraaam
 
 
Till top