jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Tentan är klar för denna gång

Allmänt Permalink1
Halloj!
 
Nu var det ett tag sedan sist. Vad har hänt under denna tiden då? På skolfronten så hade jag praktisk examination förra fredagen som jag klarade och det kändes gött! Idag hade jag tenta som började kl 8 så det känns skönt att den är gjord nu också, hoppas att det gick bra, kändes helt okej i alla fall. På måndag börjar ny kurs, neuroanatomi, som endast håller på i två veckor - vilket betyder tenta igen fredag 10:e april....
 
Igår gjorde jag köttfärspiroger som blev himla smarriga.
 
 
 
Och härom dagen var det våffeldagen. Så nästa bild är given...
 
 
Mums säger jag bara! Var lite krångel med våffeljärnet men tillslut blev det bra och de blev jättegoda!
 
Mer mat kommer här, rättare sagt från förra fredagens middag...
 
 
Baconlindad kyckling, gaaah vad gott! Med maaassa sås såklart, jajamän! 
 
På lördagkvällen blev det bio i Kungälv, Focus, med bl.a. Will Smith. Bra film! Jag som inte är den snabbaste på att fatta blev lite förvirrad i slutet när det rörde till sig, hehe. 
 
Denna veckan har vädret varit sådäär får man väl säga. Men här kommer en fin soluppgång från förra veckan!
 
 
Vad mer då? Jo, jag var ju på fältstudiedagar! Jag var på Närhälsan i Angered och det var intressant och lärorikt! Lite skillnad att befinna sig på en sådan typ av mottagning i jämförelse med hjärtopereade patienter som det var gången innan på Sahlgrenska. 
 
För övrigt har jag blivit beroende av korsord - farligt! Särskilt när det kommer nya nästan varje dag. Bäst att inte öppna tidningen.... Pappa kan intyga, som har blivit medberoende och min kompanjon med pennan i högsta hugg. Bra eller dåligt? Hjärngympa, men inga beroenden är ju bra eller?... 
 
Kvällens planer är inte spikade i alla fall. Antingen hemma-mys, eller åka in till stan för AfterTenta öl med folk från klassen. Beror på när och hur många som tänker komma. 
 
Så, det var väl en liten update i alla fall.
 
Ha en fin helg!
 
Kraam
 
 
 
 
 
#1 - - Pappa:

Kan bara intyga att både pirogerna och våfflorna smakade mycket gott! Fick tyvärr inte smaka den baconlindade kycklingen men det doftade i alla fall gott från köket flera timmar efteråt.
Pappa!

Till top