jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Ätbart, filmer och regnbågar

Allmänt Permalink0
Hejhej!
 
Nu är det söndag och kväll och hela helgen (den extra långa) har gått väldigt fort. Men den har varit rätt mysig i alla fall. I fredags så spelade jag till exempel tv-spel med Dennis och Erol och det var kul! Erol slog nytt rekord på ett av spelen - det kan han tacka min "teknik" för haha ;) Men det var kul i alla fall, lite tv-spel då och då skadar inte :)

 
Sedan blev det himla god middag - grillat! Allt möjligt - Ćevapčići, kyckling, majskolvar, svamp m.m. - så himla gott. Lepine (bröd) som var varmt från grillen till det också, och en god sallad, verkligen gott! Få saker slår grillat alltså!  
 
Efter det så tittade vi på en rolig film med Rowan Atkinson (som spelar Mr Bean) som heter Johnny English. Agentstuket och rädda engelska drottningen kan man säga, väldigt kul! 
 
Igår bakade jag en mjuk kryddkaka! Så här fin blev den:
 
 
När jag och Dennis promenerade hem från affären på kvällen efter att ha handlat middagsmat så regnade det och solen sken samtidigt = regnbåge (regnbågar till och med!)
 
 
 
Jag ogillar regn, men okejdå, när det blir regnbågar så är det förlåtet. Men endast då!...
 
Vi åt en god medelhavs-"ish" sallad med räkor och pasta, soltorkade tomater och oliver, avokado och citron. God!
 
 
 
10 av 10 i snygghet på detta glaset dårå.. Man får väl anstränga sig lite liksom. Middagen blev mumsig i alla fall!
 
Efteråt skulle vi försöka kolla på en film, Traffic, och efter många om och men och krångel och diverse "alternativa metoder" så lyckades vi till sist kunna se filmen (men den var rätt lång och vi kom igång sent). Den var bra i alla fall! Till det blev det kaka och glass, mums!
 
 
Idag har jag i ärlighetens namn inte vart till mycket nytta för världen. På dåligt humör (vet inte varför), men har som mest lyckats ta en promenad. Det var fint väder och skönt ute så det var behövligt i alla fall. Gick en sväng runt golfbanan.
 
 
Tänkte träna nu så jag kan känna att jag gjort något bra idag ändå. 
 
Hoppas att ni haft en fin helg!
 
 
 
 
 
 
 
Till top