jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Update

Allmänt Permalink0
Hejhej!
 
Vad fort tiden går! Det är redan torsdag och det känns som om veckan flugit iväg. Tänkte bara skriva lite om vad jag har haft för mig de senaste dagarna. 
 
På söndagen gjorde jag inte så mycket, var trött och rätt så omtumlad efter lördagen. Satt mest och tänkte på vad det kan ha varit som gjorde att det blev som det blev och om jag på något sätt i efterhand kan försöka komma till rätta med det. Men jag vet inte riktigt...
 
I måndags och tisdags var jag hur som helst på fältstudier på Sahlgrenska. Det var spännande och intressant! Kanske inte riktigt sånt som jag tänkt att man ens kunde arbeta med som fysioterapeut. Jag fick gå med olika handledare och vara med på två olika avdelningar, dels TIVA (Thorax intensivvårdsavdelning - alltså hjärt- och lungopererade patienter) och dels Hjärtrehab. Det var intressant och man fick en inblick i vad det är som man kan jobba med. Lärorikt. Första "riktiga" kontakten med yrket på något sätt.
 
Blåa kläderna var på under fälstudierna - bekväma och goa!

I tisdags var jag även och hämtade ut ett paket med LCC-produkter - hårinpackning (som jag haft innan) och torrschampo (har inte testat det innan men hoppas att tror att det är bra!)
 
 
Igår var det tillbaka till skolan som gällde, för uppföljning av fälstudierna samt lite vanliga lektioner. På eftermiddagen var jag hemma hos Dennis en stund för mellanmål, lite gött snack och för att kolla in de nya eltrummorna - som var görbra! Bra köp, uppdaterad modul men till bra pris. Sköldpaddan hade fått lite sällskap av nyinköpta fiskar i akvariet också, det såg väldigt fint och livat ut. 
 
Nu imorse var jag hos tandläkaren och det gick fint! Har haft lite ilningar för någon/några veckor sedan, så var orolig för hål, men det såg fint ut! Inga hål alls, lite tandsten bara, men det går ju knappt att undvika. Köpte en soloborste för att komma åt bra på visdomständerna där bak som börjar komma fram. 
 
 
Efter tandläkaren åkte jag in till skolan för lite grupparbete och vi satt där några timmar. Vi fick börjat i alla fall, men hann inte klart. Vi hade nog trott att uppgiften var lite lättare, men när vi väl satte oss ner så var vi lite konfunderade. Men det ska nog gå bra så småningom!
 
Just det ja, igår fick jag även reda på att jag klarade allmän anatomi-tentan! Yey! Känns så skönt att inte ha något efter sig. Den 27:e, fredag om två veckor, är det tenta igen, då funktionell anatomi. 
 
Måste bara säga att det är så härligt med vårväder! Det påverkar verkligen humöret att det är ljust både när man kliver upp på morgonen och när man kommer hem på eftermiddagen. Sol behövs och gör mig piggare! Tummen upp för det! Och så har vårblommorna börjat dyka upp i rabatterna nu också, fint!
 
 
 
 
Himla härligt alltså. Titta någa så kan ni skymta ett bi (tror jag i alla fall) i en av krokusarna.
 
Nä, nu får det räcka va? Ikväll blir det tacos till middag och nu tänkte jag spontant ta och baka lite bullar eftersom vi har jäst kvar i kylen som behöver användas. 
 
Ha det fint!
 
Kraaam
Till top