jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Tips i köket

Allmänt Permalink1
I tisdags när jag lagade spagetti med köttfärssås till middag så tog jag kort på när jag använde mig av ett fiffigt sätt att dela champinjonerna med, som jag tänkte dela med mig av.
 
 
Med en äggskärare! Får sällan användning av denna makapär annars eftersom jag inte tål ägg, men nu har jag alltså hittat något jag kan ha den till. Lättast är att skära bort stammen på champinjonen först, sedan lägger man den som om det vore ett ägg.
 
 
Sedan pressar man ner och vips:
 
 
Gillar man stora skivor så räcker det så, annars kan man lyfta upp svampen, dra bort skärardelen, lägga tillbaka svampen och vrida den (90 grader) och sedan skära en gång till tvärsöver. Då blir det såhär:
 
 
 
Tadaa:
 
 
Älskar att komma på smarta lösningar på saker. Som vissa säger - En får inte vara dummer!
 
Ha en fin fredagkväll! Själv blir det thaimat, film och mys!
 
#1 - - Beundrare :

Du är så söt :-)

Till top