jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Footy Match!

Allmänt Permalink0
Hejhej!
 
Jösses vad tiden går fort, det är redan lördag kväll...
Jag kom hem för en stund sedan efter att ha varit med en kompis, Katie, på en Footy (Australian Football) match! Har aldrig sett en match i den sporten innan, men Katie och hennes familj är stora fans av Fremantles lag som har sin hemarena i Perth. Det laget spelar varje vecka, och Katie och hennes mamma har säsongskort, men nu är hennes mamma bortrest (Berlin), så jag fick följa med och ta hennes medlemspass och se matchen med Katie. Så himla kul!!! Det var en rätt stor arena, fullsatt och rymde över 40 000 pers. Typ alla var Freo (Fremantle) fans och hade lila tröjor och halsdukar på sig, jag fick låna en av Katie. Jag visste inte reglerna eller nåt innan, men Katie förklarade rätt bra för mig och det kändes som att jag hängde med rätt så bra! Det var en spännande match - avgörande inför finalen, så Katie var skitnervös. De tog stor ledning med 30 poäng, men mot slutet jämnade det ut sig fort så vi var rädda att det andra laget skulle komma ikapp - men det gjorde de inte, så Freo vann!! Vi båda blev jätteglada!! (Mest Katie dock, för hon har följt laget i 10 år och det är första gången de är i final för de har fått en ny tränare som tydligen är grymt bra och har lyft laget rejält).  
 
 
Subiaco Oval - Fremantle Dockers hemarena
 
Det var verkligen jättekul att få följa med Katie på matchen! Känns kul att ha sett en match i en typisk australiensk sport! Och vilken go stämning det var!
 
När matchen var slut gick vi till ett ställe och käkade lunch. Arenan ligger i en stadsdel som heter Subiaco, där jag inte varit tidigare, men den verkade väldigt mysig - får gå dit igen och bara strosa på gatorna bland alla caféer och så. Efter det tog jag tåg och buss hem.
 
När jag kom hem var Dennis precis på språng - han skulle träffa en kompis från sin italienska-klass och gå på bio! Kul! Killen heter Jad och verkar schysst, hoppas de får en trevlig kväll!
 
För övrigt så var jag i skolan i tordags - hade en ganska lång dag - och en grupp-presentation på eftermiddagen. Men jag tror att den gick helt okej, det kändes så i alla fall. Gött att ha det gjort!
 
Igår började jag på mitt nya jobb! Det var kul att börja och det gick bra. Fick inte egentligen börja med själva projektet som jag ska jobba med, för de ska ha ett möte nästa onsdag med planering, så till nästa vecka kommer de veta saker lite mer exakt så att de kan säga vad jag ska göra. Då kommer jag få en e-mail också osv. Så igår var det mest att känna in miljön, prata med folket som jobbar där, läsa massa (typ mer än 80 sidor!) om organisationen och deras syften, mål, policys, faktablad mm. Så rätt mycket info på en och samma dag. Men är väl bra att få en inblick i vad de jobbar med. Nästa vecka blir det nog mindre läsning och mer med att starta planeringen tror jag, så det ska bli spännande. Kändes i alla fall kul att börja! Och människorna på kontoret är trevliga! Fick skjuts hem av Claire, för det ösregnade och de ville inte att jag skulle behöva gå till bussen (och hon skulle ändå "up north"). Schysst! 
 
På kvällen blev det spagetti och köttfärssås till middag, sedan kollade vi på Maverick med Mel Gibson. Bra och rolig western film!
 
Det var väl det för nu, nu ska jag göra något annat.
 
Puss och kram <3
 
Till top