jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Sommarlov, examensfest och nationaldag

Allmänt Permalink1
Hejhej!
 
Mycket saker på samma gång nu. Ska snart lägga mig efter en lång men rolig dag.
 
Igår hade Caroline examensceremoni på högskolan mitt på dagen och jag var där med mamma och pappa. Det hölls fina tal och det var duktiga musiker/sångare som underhöll - och såklart kul att Caroline fick ta emot blomma och present för sitt arbete i slug!
 
När jag kom hem blev det lunch och så gjorde jag en sallad som vi skulle ha tills idag, sedan åkte jag in till stan för att lämna tillbaka kursböcker på biomedicinska och sedan skriva terminens sista tenta. Den började 16.30 och jag satt till 20.30. Hade typ skrivkramp efter det... Vet inte hur det gick, men gjorde så gott jag kunde i alla fall. Får reda på resultatet i slutet av juni/början av juli. Klarade jag den inte så tar jag det då - nu ska jag ha lite välförtjänt sommarlov!
 
Idag har det varit firande - inte på grund av nationaldagen, även om den var idag - utan examensfest! Alla gick upp tidigt och grejade med diverse förberedelser. Det blev ett väldigt fint och trevligt firande med massor av god mat! (Och en hel del över...)
 
 
 
Tre tårtor blev det...
 
 
 
 
 
Den sista gjorde jag! Blev väldigt god!
 
Det blev en hel del fina blommor och presenter också. En lyckad dag!
 
Nu har jag sommarlov, känns så skönt! Imorgon bär det av till Kroatien!!!
 
Blir ingen dator som följer med - ska bli rätt skönt faktiskt, att bara koppla av.
 
Hoppas ni haft en fin dag!
 
Kraam
 
#1 - - Fatma - Grafisk designer i London:

åh va gott!

Till top