jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge...

Allmänt Permalink2
I måndags hade vi en riktigt härlig dag! Vi gjorde en dagsutflykt till Scarborough beach och var där och gottade oss. Dock tog det ett bra tag för oss att komma dit (rubriken syftar på det), eftersom det var "söndags-tidtabell" för bussarna - det var ju annandag påsk. Bussarna går inte så ofta då... När vi hade åkt in till city fick vi vänta i typ trekvart på bussen som gick till beachen. Men det var det värt! Vi hade det riktigt skönt där, först badade vi och det var rätt blåsigt, så det var mycket vågor. Rena träningspasset att bada! Det var varmare i vattnet än på land eftersom det blåste. Var hur som helst väldigt skönt!
 
 
Sedan gick vi bort en bit längs stranden och la oss och solade. Så skönt! Att ligga och höra vattnet och vågorna och att känna solen mot huden - ahhh - det är livet det. Vi hade med oss mat i vår kylväska, så när vi hade solat tog vi med oss våra saker och satte oss en bit från stranden på en gräsmatta, tog fram vår filt och åt. Mysigt! Vi åt tonfisksallad, plommon och citronkaka. Gott!
 
 
 
Vi hade även med oss en tennisboll och två plattor med kardborre som man kan fånga bollen med, så vi kastade lite boll, det var kul! Det blev lite kyligt sedan efter ett tag, så då packade vi ihop, tog lite bilder och filmade lite, sedan åkte vi hem. Här kommer en fin utsiktsbild över stranden som vi tog innan vi åkte hem: 
 
 
Även när vi skulle hem gick bussarna dumma tider, så när vi hade kommit in till city bestämde vi oss för att gå ett par busshållplatser istället för att stå och vänta. Det slutade med att vi fick springa för att hinna till nästa hållplats där bussen skulle stanna, hehe. Men vi hann i alla fall! 
 
Idag har det varit en grejardag: handlat mat, tvättat, dammsugat, pluggat och tränat. Sånt måste också bli gjort! Vi tog en joggingrunda nu på kvällen, visserligen en ganska kort en, men det kändes väldigt gott och jag fick till en bra spurt i slutet. Skönt att varken jag eller Dennis fick ont någonstans av joggandet också, med tanke på att Dennis har varit orolig över sitt knä och att jag inte har joggat på ett bra tag för att jag fick ont i ljumsken av att jogga.  
 
Nu är det dags att fixa lite middag!
 
Vi hörs, kram på er!
#1 - - Amela:

Hej på er!
Ni är så söta..jag är glad för att ni har det bra..kram på er! Amela

Svar: Tack! Jag hoppas att ni har det bra också! Kramar Josefine
Josefine

#2 - - Pappa:

Man kan bo precis var som helst på jorden, bara man ser havet och hör vågornas brus!!!

Svar: Det ligger något i det ja!
Josefine

Till top