jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Regnväder

Allmänt Permalink2
Hej hopp!
 
Det har regnat riktigt ordentligt här hos oss sedan i söndags kväll. Då var det ösregn, storm, åska och blixtar. Till igår la det sig och det har "bara" regnat. Grejen är den att när det regnar här, så regnar det verkligen. ÖSER ner. Låt säga: har man paraply och regnjacka så hjälper det inte ett dugg. Så igår blev jag typ dränkt när jag skulle ta mig från en lektion till en annan och det kom en skur precis då. Inte så trevligt.. Och imorse när jag skulle gå över vägen till bussen så kom en bil i full fart och tänkte inte alls på att det var fullt med vatten i vägkanten, så fick en härlig dusch av kallt regnvatten över hela ryggen. Yey. Nåja, ska inte klaga, det regnar ju inte så ofta här i alla fall, verkar hålla på i någon dag till enligt prognoserna, sedan ska det bli lite bättre.
 
Hur som helst, det var skola igår, det gick bra. Stannade efter att jag hade slutat för skulle spela frisbee kl 18. Så jag satt och pluggade lite på biblioteket så länge. Matchen gick bra (förutom regnet då - kom en skur i slutet som typ dränkte alla), men det var kul och jag fick spela rätt så mycket. Det behövdes, eftersom man blir kall om man bara står still. Jag gjorde inga poäng, men spelade på bra. Vi vann med 9-1, så det var ju heeeelt okej om man säger så! Blev lite glad när en av killarna i laget efteråt skrev på vår gruppsida att jag var "awesome" och en annan att jag (och en annan tjej som också är ny) "are playing like veterans". Gött att höra!
Kom hem runt kl 8 efter matchen, tog en kort, varm, go dusch eftersom jag var rätt kall, sedan åt vi middag som Dennis hade fixat. Ris, kokta grönsaker och sojamarinerad kyckling, mumsmums! 
 
 
Efter det blev det frukt/grönsakssmoothie till "efterrätt", gott!
 
Idag i skolan hade jag först en prac- då körde vi cirkelträning med bl.a. armhävningar, dips, plankan och burpees. Höll inte på så länge, men man blir rätt trött ändå kan jag lova. Sedan hade jag två föreläsningar, som gick bra. Efter det mötte jag Katie för att gå till en snubbe och svara på en enkät (får 3% extra i slutbetyg i en av mina kurser för att göra det - yey!) Sedan åt vi lunch tillsammans, satt och pratade och gick sedan en stund till biblioteket för att plugga lite. Fick sett en online-föreläsning som måste ses, så det känns bra. Jag åkte hem efter det och har sedan dess bara tagit det lugnt.
 
Nu kom Dennis precis hem, ska höra hur det gick för honom för han hade ett prov idag....
 
Efter det ska middagen lagas, sen blir det not ett träningspass också. 
 
Imorgon ska jag göra något speciellt på morgonen innan skolan börjar, vad det är hinner jag inte skriva om nu så får bli en överraskning till nästa gång jag skriver. Nåt att se fram emot, haha!
 
Puss och kram på er!
#1 - - Bjarne Nielsen:

Skönt att höra att även ni får lite regn då och då!
Även här regnar och blåser det med översvämningar som följd. Nästan så att man behöver skepparexamen för att köra bil på 45:an.
Hälsn. Daddy

Svar: Jo, regn behövs hos oss med, så det är väl bra egentligen! Har hört att ni har regnigt också, och till och med översvämningar. Hoppas att inte ni blir drabbade! Haha, ni kan ju ta snipan när ni behöver ta er fram då! Kraaaam Josefine
Josefine

#2 - - Amela:

Josse, samma väder som här i Nödinge..grattis för extra i slutbetyg..du är duktig min vän..kramar!!!!

Svar: Ja, jag har fattat att det regnar en del hos er med, hehe! Tacktack, kramar till er med!
Josefine

Till top