jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Härlig dag på stranden

Allmänt Permalink2
Hej på er!
 
Jag har haft en grymt skön dag idag! Katie kom och hämtade mig strax efter halv 12 och vi åkte til City Beach. Vi hade en underbart skön dag, surfade (inte stående dock), solade och låg och pratade. Katie är van vid havet och vågorna så hon lärde mig lite tips och så hade hon med sig simfötter också, så mycket lättare att "fånga" vågorna då, när man kan paddla ikapp lite. Jag fick till några riktigt bra, hela vägen in till stranden - landade som en strandad säl på brädan en bit upp - asfräckt! 
 
 
 
 
När vi kände oss nöjda med stranden så gick vi upp och käkade god mat på strandpuben. Barramundi med pommes för min del. Nice med havsutsikt och lite svalkande vindar för vi satt utomhus.
 
 
Förresten, det har varit sjukt varmt idag, över 40 grader! Inte konstigt att jag svettas och att det var så himla skönt i vattnet! Har fått lite mer färg idag också ;)
 
Katie frågade om jag ville hänga med henne till Innaloo köpcenter för hon behövde köpa lite grejer, och jag hade inget annat för mig, så jag hängde på. Hon skulle först hem och lämna surfgrejerna, så då fick jag se hennes hus också, det var kul! Första "aussie" huset jag sett här - det var fint - stort, och så hade de en pool! Och en söt liten Jack Russel hund. Så det var allt kul att få se, även om vi bara stannade en kort stund. Sedan åkte vi till köpcentret och efter det körde hon mig hem, då var klockan runt 18. Så en rätt lång dag. Nu tänkte jag köra lite mini-spa med hårinpackning och skrubb, sedan läsa en stúnd innan jag förmodligen kollar på en film.
 
Riktigt go dag!
 
Ha det fint!
#1 - - Pappa:

Vilka sköna bilder!!! Fyrtio grader varmt låter dock väl häftigt om man jämför vad vi har här just nu. Vi har haft tio minus, bara en skillnad på 50 grader mot er. Nu är det dock runt 0 grader, disigt och det väntas regn. Ordningen är återställd med andra ord.

#2 - - Mamma:

Hej Josefine!

Vad häftigt med surfningen och vilket hav! Hoppas du inte brände dig. Nu är detta året väldigt snart slut. Vilket fantastiskt år det måste varit för dig!
Så härligt att du har gjort denna resan!

Nyårskramar från mamsen

Till top