jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Julafton

Allmänt Permalink0
God Jul! Det blir lite i efterskott kan man säga - men här är det ju faktiskt den 25:e som man firar jul, så det känns ändå som att jag kan säga det med rätta! Vi hade en mysig dag igår på julafton. Vi åkte till Fremantle och hade en superfin dag där. Vi promenerade runt i centrum och gick på marknaden. Sedan gick vi på en guidad tur på Fremantle Prison - både intressant och lite läskigt. Efter det gick vi på ett maritimt museum också och innan vi åkte hem stannade vi vid stranden och badade, skönt! På kvällen blev det "julbord", bestående av potatis, köttbullar och senapssill från IKEA och så lite sallad och kyckling till. Och julmust! Så lite juligt i alla fall och gott var det! Senare blev det en liten skypning med familjen där hemma, efter Kalle Anka svensk tid, väldigt mysigt och jättekul att få önska alla där hemma en god jul. Även fast det var rätt sent efter det så bestämde vi oss för att kolla på Kalle här, det gick - via youtube (de flesta klippen från Kalles jul i alla fall). Då blev det massa kakor till, så då kan jag säga att det kändes ganska juligt! 
 
 
 
Så julafton blev en lyckad och mysig dag även om det såklart kändes lite konstigt och tomt på något sätt att inte fira hemma. Såklart saknade jag alla goa och det ska bli kul att komma hem och träffa alla igen, men det blev i alla fall en så bra julafton som det kunde bli utan att vara hemma. Idag på juldagen så har vi varit på stranden nästan hela dagen, det har varit skönt. Men trots att jag smörjde mig med massa solkräm så har jag bränt mig lite. Har tagit after sun och hoppas att det lägger sig snart. Vi ska grilla till middag och sedan blir det lite julklappsöppning. 
 
Måste bara säga att i morse knackade Colin (vår landlord) på dörren och kom med en flaska fint rött vin och en italiensk kaka om han hade bakat (han är kock så jag antar att den kommer vara god! Dock är det nötter i så jag tål den inte, men vi har massa andra kakor över som jag har bakat). De hade skrivit god jul på flera olika språk runtom kakan, även på svenska! Så himla gullig gest av honom och Rob! 
 


För att förstärka julkänslan för er - här kommer bilder från dagens strandbesök!
 
 
 
God Jul och God Fortsättning :) 
 
Puss och kram
 
 
Till top