jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Julgodis och grillning

Allmänt Permalink0
Igår gjorde jag lite julgodis, det blev marsipanbollar rullade i mörk choklad, fina va? Goda blev de också!

 
Till middag blev det potatissallad och grillat, så gott!!
 
 
 
Älskar verkligen att grilla, blir så god smak! Kul att vi får använt vår grill också! Nu har en tjej precis varit här och köpt strykbradan, gött! Dock är jag lite sur för den som skulle köpa byrån drog sig ur... Får försöka hitta ny köpare. Nåja.
 
Vi har varit inne på flygbolagets kontor i stan och fått svar på de frågor vi hade i alla fall, så det känns bra. Jag kommer att kunna ta med Dennis gitarr hem, bara att checka in i specialbagage - och det kostar inget extra!
 
Vad mer? Vi har bokat kamelridning! Det blir en timmes guidad tur i skogsmiljö på torsdag - på kvällen efter det kommer familjen Sako hit. Så det blir den sista "grejen" jag och Dennis gör här tillsammans. Ska bli kul! Kommer dock ta en bra stund att ta sig dit och tillbaka, så det blir nästan en heldagsaktivitet. 
 
Igår var det ju tredje advent också, då myste vi till det med glögg, pepparkaka, polkakäpp och provsmakning av julgodiset på kvällen efter middagen.
 
 
Sedan blev det film - Ett Päron Till Farsa Firar Jul. Den brukar ju alltid gå vid jul, men jag har inte sett den. Inte vad jag minns i alla fall. Men den var rätt kul! 
 
Nu ska jag rulla chokladbollar medan Dennis är och tränar (känner mig lite för förkyld för att träna). Vi ska ta en liten promenad efter det. På grund av förkylningen har det blivit en del te med färsk ingefära, pressad citron och honung - starkt, men bra för halsen! 
 
Ha det fint! 
 
Till top