jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Middag, bio och promenad

Allmänt Permalink0
Igår kväll var jag ute och käkade middag med en kompis. Det blev en mexikansk restaurang som heter Panchos. Jättemysigt ställe! Och jättegod mat! OCH bra musik, hehe. Allt från Queen, Journey, Michael Jackson... Good shit! 
 
 
Efter middagen stack vi till Greater Union (bio) i Morley och kollade på The Water Diviner. Russell Crowe, som spelar i bl.a. Troja var huvudperson och eftersom den filmen är väldigt bra hoppades jag att denna också skulle vara det - och det var den. Den handlade om en australiensk man som förlorat sina tre söner i första världskriget vid Gallipoli. När hans fru inte längre stod ut med att hennes tre barn var borta och därför begick självmord så bestämde han sig för att åka tillbaka till Gallipoli och hitta dem för att kunna ta hem dem och begrava dem tillsammans med sin mamma. Så filmen handlar om resan dit och hur det gick för honom, men det tänker jag inte spoila ifall ni tänker se den. Men den var som sagt väldigt bra i alla fall. 
 
Idag packade jag ryggsäcken för att ge mig ut på äventyr! Hehe, så dramatiskt var det inte, men jag bestämde mig för att åka till Lake Monger. Perth har inte så många sjöar - det är mest hav eller Swan River. Vad jag kunde se på kartan så var denna en av de största sjöarna i Perth och jag har aldrig varit där, så jag åkte dit. Jag satt och läste i min (tyska)bok på en bänk i skuggan en bra stund, löste sudoku, åt matsäck och promenerade runt sjön. Mysigt! Och fint var det också. Såg massvis med svarta svanar, har nog inte sett så många på samma ställe förut. 
 
 
 
 
 
 
Nu kom jag precis hem och ska greja och dona lite. Ikväll ska jag nog se en film. 
 
För er som är intresserade har jag ont i näsan - den är så öm på utsidan, tror att jag har en finne på insidan. Dagens i-lands problem...
 
 
Till top