jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Stöld

Allmänt Permalink2
Hej på er!
 
Nu har vi precis ätit pannkaksfrukost, gott! Idag flyttar vår sista housemate, Josh ut. Ska bli intressant att se om han säger hejdå. Och imorgon kväll kommer familjen Sako hit, jösses vad tiden går fort! Igår på eftermiddagen tog vi en promenad runt parken, sedan gick vi till ett badhus som ligger nära där vi bor. Vi simmade, jag tror att det blev 1 km för min del, sedan satt vi i bubbelpoolen en bra stund och lite i bastun också innan vi gick och duschade. Himla skönt. För övrigt gjorde vi inte så mycket igår. Tog det mest lugnt. 
 
När vi kom hem från badhuset och jag skulle packa upp min väska så tyckte jag att något var konstigt, för knäppet på min plånbok var öppet - jag brukar aldrig lämna det så. Och dragkedjan till myntfacket var öppet - och tomt på mynt. Jag visste att jag hade fyra dollar i mynt som jag hade fått när jag betalade inträde på badhuset. Jag kollade sedelfacket - visste att jag hade haft en 10-dollars sedel där - den var borta. Så någon har stulit pengar från min plånbok. Jag blev paff och tänkte - när? De har inga skåp i omklädningsrummen, utan bara vid entrén, så jag hade gått och och bytt om och sedan tagit med min väska ut och ställt den vid bänkarna som är synliga när man simmar. Och där ute var det folk hela tiden, så jag tror inte att det hände då.
 
Jag tror att det måste hänt när jag sedan tog med väskan in i omklädningsrummet igen för att duscha. Det var bara två personer kvar där inne då - annars helt tomt för de skulle snart stänga. Jag tänkte inte på stöldrisken, men det var antagligen de som snodde pengarna där och då. Eller städarkillen som sedan stod utanför och väntade på att få komma in och städa. Jag vet inte riktigt. Först blev jag jätteirriterad över vad som hänt, sedan arg på mig själv för att jag inte tänkte på det och var mer försiktig, men sedan blev jag mest glad för att det inte var mer som stals - 14 dollar är runt 100 spänn så det är inte så farligt, det hade kunnat vara värre. Alla mina kort hade kunnat vara borta liksom... Hade varit så mycket värre. Så jag är mest glad att det inte var mer ändå. Man lär sig. Ska alltid låsa in mina saker från och med nu. Nu känns det helt okej - är mest obehagligt med tanken på att någon har rotat i min väska, tallat på min plånbok och så. Det är liksom personligt. Men men, det hade kunnat vara värre som sagt.
 
Ikväll ska vi in till stan för utomhusbio igen. Ska bli mysigt! Bio i mörkret kommer nog innebära bättre bild. Och högre mysfaktor! Imorgon är det som sagt kamelridning inplanerat, det ska bli himla spännande! 
 
Ha det fint!
 
Kramkram
#1 - - mamma:

Hej älskling!

Vilken otrolig tur du hade att inte några kort och så försvann vid stölden!!!! Nu slipper du det bekymret.

Kramar i massor

#2 - - Pappa:

Tråkigt!! Men det var ju ändå tur att det inte var mer pengar, körkort, kreditkort, telefon, m.m. blev stulet.
Det var många år sedan jag tappade hoppet för mänskligheten. Jag är av naturen misstänksam mot alla sen får tiden utvisa ifall de är goda eller onda. Jag brukar aldrig ha fel. En gång trodde jag att jag hade fel, men det var fel!

Till top