jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

The Hobbit

Allmänt Permalink0
Idag har vi varit på bio i Morley och sett The Hobbit 3. Det var premiär för den här idag, lite sent jag vet. Men hur som helst, det var en bra film, även om jag tycker att ettan och tvåan var snäppet bättre. För övrigt var det fullt av folk, verkligen packat i gallerian - folk som var där för "boxingday sale" (mellandagsrean). 
 
På kvällen tog jag och Dennis en sista promenad runt vår favoripark tillsammans, kändes verkligen jättekonstigt. Nu är jag själv här i huset och det känns rätt ensamt och tomt. Kommer bli jobbigt att somna ikväll tror jag. Ska inte hymla - jag storgrät när taxin med Dennis hade åkt iväg. Kände mig först rätt så larvig över det - vi kommer ju ses snart igen och vi ska inte göra slut eller något, ingen har dött, inget är egentligen dåligt. Men det bara kändes så himla konstigt. Här har man vant sig vid att vara sambo i nästan ett år och trivts bra med det. Alla småsaker. Det går inte riktigt att förklara, det är en speciell situation bara. Så det var inte bara just det faktiska att han åkte iväg, utan att det satte punkt för vår tid här tillsammans i Perth. Som vi drömt om så länge innan vi kom hit. Och som har gått så fort. Nu är det över. Det är liksom slutet på en tidsera känns det som. Åh, jag kanske förstorar upp det, vi kommer ju ses snart hemma i Sverige. Men det känns väldigt väldigt konstigt bara. Ledsen för flummigt inlägg men jag kände att jag behövde skriva av mig lite.
 
Nog med depp nu - jag kommer sakna Dennis såklart - men jag ska försöka ha så kul jag kan den tid som jag har kvar här. Förhoppningsvis träffa kompisar, läsa, gå till stranden och annat. Och så har jag ju en väldigt rolig sak inbokad - simma med vilda delfiner! Så jag ska absolut inte klaga och jag har ju valt själv att stanna här så jag visste om hur det skulle bli. Kanske kan vara en nyttig upplevelse ändå och det skadar inte att sakna varandra lite. 
 
Ha det fint!
Till top