jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Fint besök

Allmänt Permalink0
Det har varit en rätt lugn dag idag. Vi sov ut, åt en sen frukost och vilade sedan en stund innan vi skrev inköpslista för veckan. Efter det tvättade vi och gick sedan och gymmade och handlade mat. Vi har haft lite problem med att betala med kort, så imorgon ska vi till en bank och försöka öppna varsitt australienskt konto och kort. Hade funkat mycket smidigare än det gör nu, för det blir uttagsavgift varje gång vi betalar med våra svenska kort också.
 
Hur som helst, nu på kvällen gjorde vi varma mackor i ugnen och sedan bakade jag för första gången här nere! Har saknat det en del! Jag gjorde havrebollar! Egentligen var det chokladbollar, men jag tog nog liiite för mycket havregryn, så de fick lite extra tuggmotstånd om man säger så :D
 
Dennis var skeptisk till mina havrebollar, men de var goda!
 

Sedan hände en trevlig sak nu på kvällen: vi fick lite besök om man säger så... Dennis skulle visa mig en spindel i vardagsrummet och så fick han syn på en liten ödla! Tror det var en gecko. Den var så himla liten och söt! Den var snabb, men Dennis lyckades fånga den så att vi kunde släppa ut den i trädgården. Man får se nåt nytt här varje dag typ ;) ...
 
 
Jag döpte ödlan till Ödlis
 
 
Till top