jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Dopp i det blå

Allmänt Permalink0
Nu har jag suttit ute på altanen i värmen och druckit en god banan- och mango smoothie, mums!
 
 
Sedan vattnade jag i vår nya smultronrbatt, ser riktigt fint ut. Innan dess var jag uppe vid Mollsjön med Dennis och tog ett dopp. Det kändes kallt först, men sedan var det skönt. Så kul att det är fint väder och att man kan få badat lite nu när man är hemma under sommaren. I eftermiddag ska jag och Caroline åka på en inflyttningsfest hos en av hennes kompisar, ska bli kul! Vi ska ut efter det, till Trädgår'n tror jag, sedan sova hos Carros kompis. 
 
Igår kväll cyklade jag och mamma till Sjövallen och mötte Caroline där för att spela minigolf. Det var skoj! Jag vann, på 56 slag - tror inte att det brukar gå så bra för mig, men det var kul! Mormor och morfar kom förbi och tittade i slutet medan vi spelade, sedan satte vi oss och tog en fika - päronsaft och nybakta bullar, gott gott!
 
 
Vi pratade om lite allt möjligt, sedan när det började bli lite kyligt sa jag och mamma att det var dags att cykla hemåt. Vi klarade nästan alla backar när vi cyklade "Uspastorp-vägen" genom skogen och kom hem runt 10. Vilken mysig kväll det blev!
 
Det var allt för nu, för nu måste jag göra ordning mig!
 
Ha det fint!
 
 
Till top