jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Skolan har börjat igen!

Allmänt Permalink1
Det har inte gått så lång tid sedan jag bloggade senast, men det käns som att det har hänt mycket ändå. Många intryck. I söndags gjorde vi inte så mycket mer än att packa upp. Vi gick på en promenad runt vår favoritpark - det kändes som riktigt skönt höstväder när solen sken! Vi såg massor av svartblåa stora papegojfåglar i parken, vi har sett dem innan men inte så ofta. Så himla fina! Synd att jag inte hade med mig kameran. 
 
Igår började skolan och jag hade två föreläsningar, från kl 13-15. Dennis däremot skulle börja redan vid 8, så han gick upp tidigt och åkte in. Jag gjorde pannkakor för vi hade inget att äta till lunch, och så åkte jag in för att möta Dennis vid 12 så att vi kunde äta tillsammans. Pannkakorna var goda! Däremot var Dennis trött efter att först knappt ha sovit något under natten (första natten somnade vi av ren utmattning, men antar att jetlagen kom ikapp oss till nästa natt) och att sedan ha åkt in till skolan tidigt. Dumt nog så visade det sig att den lektionen han åkte in tidigt för att ha mellan 8-11 inte börjar förrän nästa vecka, så han hade åkt in tidigt i onödan. Nåja, sånt händer.
 
Mina två föreläsningar gick bra i alla fall. Jag träffade Katie från en av mina kurser förra terminen, det var kul att se henne igen! Vi läser en kurs tillsammans denna terminen med. När jag hade slutat möttes jag och Dennis upp igen och promenerade runt universitetsområdet, ner till floden - fint! Efter det åt vi tidig middag innan det var dags för Dennis att gå på intervju för att vara domare i social soccer. Jag åkte hem och fixade med lite grejer som att betala hyra medan jag väntade på Dennis. När han kom hem så var det med väldigt positiva besked - han hade fått jobbet som domare!! Inte nog med det - han kommer även kunna spela i det lag han spelade i förra terminen, Reid Raiders, vilket han inte trodde att han skulle få om han skulle döma, men han ska döma den andra ligan med mixade lag. Så glad för hans skull! 
 
Dennis med sin nya domartröja
 

Verkligen roligt att det gick bra och att han fick jobbet! 
 
Idag började jag vid kl 10 och hade först en prac - där träffade jag lite nytt folk! Sedan hade jag två föreläsningar, en i samma kurs som igår och den andra var min första tyskaföreläsning. Det gick bra och jag ser fram emot tyskan, ska bli kul att komma igång med den igen! Jag måste dock köpa eller få tag i en bok, som är rätt dyr... Jag slutade kl 14 och åkte hem - Dennis hade fixat kycklingsallad till lunch som vi åt för han var hemma idag, hade inga lektioner. Gottgott! Vi hade egentligen tänkt gå på bio efter det, men Dennis kände sig inte så bra. Han är dålig i magen, vet inte om det beror på att kroppen är i obalans efter den långa resan eller om han är sjuk. Hur som helst så stannade vi hemma och har inte gjort mycket mer än att gå till affären och handla skrivblock och vatten. Hoppas Dennis blir bättre i magen snart! Nu äter han bara kokt ris som är snällt mot magen, så får vi se om han mår bättre imorgon. Bion kan vänta tills vi mår bra. 
 
Detta känns som en snabbversion av de senaste dagarna, egentligen känns det som att det är massa fler småsaker som hänt, men kan inte skriva om varje detalj. Är så mycket nya intryck såhär när man kommer tillbaka och saker som man ska ordna med. Men det känns som att vi ligger i fas med det mesta i alla fall och att jag skrivit om det mesta viktiga som hänt.  
 
Ha det fint, vi hörs snart igen!
 
 
#1 - - Amela och co:

Hej Josse!
Vad kul att du tar dig tid att skriva om allt som händer hos er så vi kan ha kontakt även på detta sätt.
Många kramar och hälsningar från oss

Svar: Hej! Det är bara kul att blogga, känns bra att ni där hemma får veta vad vi gör och så är det lite som en dagbok för mig. Hoppas att ni mår bra! Kramar Josefine
Josefine

Till top