jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Final i fotboll, första provet och Sveriges nationaldag!

Allmänt Permalink0
Hej på er!
 
Nu var det ett tag sedan jag skrev igen. Har blivit en hel del plugg eftersom det har varit studielov och för att det är examensperiod nu - jag hade mitt första prov idag! Var väldigt nervös innan, men har verkligen pluggat mycket så kände att jag hade förberett mig så gott jag kunnat. Det var labbprov som gällde idag och det var en timme långt, varav varje fråga (som var ett ben, en muskel eller ligament) skulle besvaras på en minut. Lite stressigt! Jag tyckte att det kändes bra efteråt, jag var säker på en hel del frågor men även osäker på vissa. Men skulle bli riktigt förvånad om jag inte klarade provet. Det får jag dock inte reda på än på ett tag. Men det känns väldigt skönt nu i alla fall! 1 av 5 prov avklarade, nästa blir imorgon, lördag morgon kl 9, tidigt!... Blir att lägga sig i tid nu ikväll så jag är utvilad. 
 
Idag är det ju också Sveriges nationaldag! Inte för att vi firar det här nere direkt, men jag hoppas att ni där hemma har en ledig dag och hittar på något skoj! 
 
Under resten av veckan sedan jag skrev senast har inte så jättemycket hänt som sagt, men i onsdags var det en speciell dag. Det var nämligen dags för Dennis och hans fotbollslag att spela finalmatch. Det var ganska nervigt innan, men det var en riktigt spännande och intensiv match att se på. Och resultatet blev........ att de VANN!! Inte bara det heller, utan med 6-1, vilken match! Som grädden på moset gjorde Dennis det sista målet! Det var verkligen kul att de vann, de förtjänade det efter att ha kämpat hela terminen och spelat på så bra. Jag var riktigt stolt och glad och Dennis också såklart. De fick guldmedaljer och en fotograf tog gruppbilder på laget efteråt. Kändes riktigt professionellt. Verkligen roligt! Så stolt och glad över min duktiga pojkvän, som redan första terminen lyckas komma med i ett lag som kammar hem vinsten!
 
Dennis, nöjd och glad efter vinsten! :)
 
 Dennis och lagkaptenen Penda
 
Jag tog lite bilder med min kamera, men filmade även med Dennis videokamera och tog lite stillbilder med den också, på hela laget. Men än så länge har jag bara lagt in bilderna från min kamera, så fick bli en bild på Dennis och en på Dennis tillsammans med Penda från laget. De har varit så himla duktiga allihop och de förtjänade verkligen sina guldmedaljer!
 
Nu är det middagsdags, sedan plugga lite inför morgondagens prov. Ha en fortsatt fin nationaldag i Sverige allihop, så hörs vi snart igen!
 
Kram!
 
Till top