jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Äkta hemmagjord pizza

Allmänt Permalink0
Ahhh, inget slår riktigt god mat! Igår gjorde vi pizza. Inte köpte, utan gjorde egen. Okej, vi gjorde inte tomatsåsen själva och odlade inte tomaterna och det om man säger så. Men degen gjorde jag - första gången jag gjorde egen pizzadeg faktiskt! Och om man får skryta lite så är kryddorna från den egna kryddträdgården utanför köket! Blev hur som helst väldigt lyckat och gott! Dock skulle vi nog kavlat ut degen lite mer, för den blev ganska tjock = väldigt mättande! Men det var i och för sig ganska bra, för då räckte det att ha med sig som lunch till skolan idag också, kalasbra!
 
Min pizza, med skinka, tomat, ananas och champinjoner
 
Dennis pizza, med skinka, ost, tomat, champinjoner och fetaost
 
 
Idag har det varit skola som vanligt. Efter lektionerna köpte jag mig en vit labbrock. Har nämligen en kurs som heter "Muscoloskeletal system and movement" där vi kommer att ha labbar varje vecka och då måste man ha en labbrock. Min första labb är på fredag, ska bli spännande! 
 
I övrigt är jag fortfarande förkyld och hoppas att det går över snart...
 
Just nu är Dennis iväg för att se sitt (framtida) "social soccer" lag spela en match. Han har fått en plats i ett lag, men har förklarat att han inte kan börja spela än pga knät. Han har ju ont i knät, så ingen bra idé att vara med och spela match då, men han bestämde sig för att gå dit ändå och träffa laget och se matchen, så jag hoppas att den går/gått bra!
 
Nu ska jag vila och sedan lägga mig i tid för maximal kurering av min förkylning!
Till top