jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Första labben

Allmänt Permalink1
Idag har jag haft min första "lab class" och även "practic class". Var lite nervös innan, men det gick bra! På labben skulle man vara i grupper om 3 och markera ut olika ben och liknande, som vi gått igenom på föreläsningarna, på varandra med en penna. Jag var i en grupp med två andra tjejer och jag ställde upp att bli målad på, så hade massa olika siffror och prickar i ansiktet, nacken, bakom örat... De fick hjälpa mig att tvätta bort det när vi var klara, hehe. Det är många saker man ska kunna, en hel del komplicerade termer och ord, men jag tycker att det gick bra för att vara första gången. Nu ska jag försöka repetera alla saker vi gick igenom till nästa veckas labb, för då blir det att hitta alla dessa ben och annat på en riktig skalle.
 
Efter labben var det praktisk lektion, i samma ämne. Man skulle ha lämpliga kläder för fysisk aktivitet. Det vi gjorde var olika "lära-känna-varandra" grejer, som att gå krabbgång och skaka fot, trassla in oss i varandras händer för att sedan komma loss och bilda en ring, olika uppdrag, jage och massa annat. Det var hur som helst väldigt skoj. Jag träffade en tjej som verkade trevlig och vi pratade en bra stund. Vi hade sällskap till bussen och halvvägs hem innan vi skulle byta buss båda två. Vi tog varandras mobilnummer och jag hoppas på att träffa henne igen, kanske gå till föreläsningarna i den kursen tillsammans. Vill ju gärna skaffa lite vänner här nere så det känns som att det är på rätt väg!
 
Känns skönt att det är fredag och helg! Kycklingen står i ugnen och ikväll blir det någon bra film och förhoppningsvis något gott bakat. Sedan blir det skönt att sova ut imorgon! Har inga direkta planer inför helgen. Ska nog mest ta det lugnt så att förkylningen försvinner..
 
Ha det bra så hörs vi!
#1 - - Ann:

Hej lilla älsklingen!

Vad duktig du är med allt du gör. Trots din förkylning som kanske gör dig trött. Försök vila lite i helgen och krya på dig.

Här blåser halv storm så det blir ingen trädfällning detta året. Kanske kan vi skypa i helgen? Pappa har styrelsemöte hemma imorgon annars inget speciellt.

Kramar i mängder
mamma

Svar: Hej mamma!
Det är skönt att det är helg så jag kan sova ut och vila, så förkylningen går över snart. Menar du ingen trädfällning detta året - eller denna helgen? Hoppas inte att det ska blåsa storm hela året!... Jag Skypar gärna imorgon!

Massa kramar från Josefine
Josefine

Till top