jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Konserten

Allmänt Permalink1
Vi var som sagt på konsert i söndags kväll. En dubbelkonsert med John Farnham (från Australien) och Lionel Richie. Konserten var i Swan Valley, ett vinodlingsområde inte så långt ifrån där vi bor. Det dumma var bara att det skulle ta över 2 timmar att ta sig dit kollektivt, medan det endast tar en kvart att köra med bil. Så Josh var schysst och körde oss dit för han har bil. Scenen var riggad på en stor grässlätt med lite sluttning och det var en väldigt fin omgivning. Vi hade dock inte riktigt fattat konceptet: alla andra hade med sig filtar, ihopfällbara stolar och kylväskor. Vi hade fattat det som att man skulle stå upp. Men alla hade sina filtar och satt ner. Vilket var väldigt mysigt, men vi hade ingen filt, så vi satte oss på Dennis skjorta. Inte ultimat, men det funkade rätt bra! Om vi ska dit någon mer gång i framtiden så vet vi vad vi ska ha med i alla fall. 
Hur som helst, John Farnham var den som började och jag kan bara säga wow! Han är en så otroligt duktig sångare och hans låtar är grymma! Rolig är han dessutom. Han höll på en bra stund och som sista nummer körde han "You're the voice" och då tror jag att alla (ca 10 000 i pubilken) stod upp och dansade och vrålade halsarna av sig. Mäktigt!! När han hade spelat klart var det paus i ca trekvart, då passade vi på att köpa lite mat. Sedan kom Lionel in. Han har så otroligt fina och välskrivna låtar. Han fick med sig hela publiken på de kändaste låtarna och som avslutning efter "Hello" (som man trodde skulle vara den sista låten) så spelade han "We are the world". Magiskt! Det enda som jag reagerade lite på var att jag trodde att de två skulle spela någon eller några låtar tillsammans, typ i slutet, men det gjorde de inte. Men det spelade egentligen ingen roll för de var grymma båda två och jag ångrar verkligen inte att jag gick dit! 
Här är lite bilder från konserten:
 
 
 
 
 
 
 
Efter konserten skulle vi ta oss hem. Vi har nu lärt oss att söndagar inte är bra dagar att åka kollektivt... Hemresan blev lite kaosartad. Eventet hade arrangerat shuttlebussar som körde folk till Midland station, en tåg och busstation i närheten. Det var dock aningen ogenomtänkt, eftersom när vi (och flera hundra andra) kom dit, hade alla bussar och tåg för dagen gått. Så de släppte alltså av oss på ett ställe där vi inte kunde ta oss hem. Förutom med taxi, men alla ringde efter taxi och det kom inga alls så de var väl upptagna. Så, som tur var, var det två nattvakter som var där som insåg att "ojdå, vi kan inte ha flera hundra personer på Midland station mitt i natten som inte kan ta sig hem". Så, de fick helt enkelt kalla in ett extra tåg som kom bara för att alla skulle kunna ta sig hem. Det tåget gick in till Perth Station, mitt i centrum. Problemet var bara att det inte gick några bussar hem för oss därifrån heller. Så vi fick ringa taxi (typ 3 gånger) och väntade hur länge som helst innan det till slut dök upp en ledig. Så kom hem rätt så sent med andra ord... Men men, vi kom hem i alla fall och det var så skönt att lägga sig i sängen.
 
På morgonen skulle jag börja vid 9, så skulle upp tidigt. Vad händer då: jo, jag försover mig. Dennis väcker mig, jag ilar upp, slänger på mig kläder, äter frukost och sticker till busshållplatsen. Jag var där kl 8. Vad händer då? Tydligen är det "public holiday" (labour day), så bussarna går som på söndagar/helgdagar. Mer konkret innebar det att första bussen skulle gå först 8.34. Så jag stod i över en halvtimma och väntade på bussen och hade ingen som helst chans att komma i tid till min första tutorial. Yey! Men det var ju inte mitt fel i alla fall. Tur i oturen var ju att jag försov mig, för det hade ju inte hjälpt om jag gick upp ännu tidigare som jag tänkt när bussen inte gick ändå, haha! Jag kom vid halv 10 till skolan och dyker man inte upp alls så får man betygsavdrag, så jag tänkte, jag går dit i alla fall även fast det bara var en kvart kvar. Jag smög in och satte mig och lyssnade på vad läraren sa och när det var slut gick jag fram och pratade med honom och förklarade vad som hänt. Han sa att det var okej och skrev upp mig på närvarolistan. Schysst! Resten av dagen gick det mesta bra och jag hade lektioner och föreläsningar. Kom hem typ halv 5. Vi hade tänkt gå och handla då, men eftersom det som sagt var public holiday så var affären stängd. Så vi ska handla idag istället när Dennis kommer hem (jag är hemma, har inga lektioner på tisdagar). 
 
Så, det var en liten blandning av smått och gott. Nu ska jag måla naglarna och plugga! 
 
Ha det fint!
 
 
 
#1 - - Kollektivhatare:

Har Västtrafik tagit över kollektivtrafiken även i Perth? Hujeda, stackars människor därnere!

Svar: Haha, som tur är funkar kollektiven avsevärt bättre under veckodagar i alla fall! Bussarna går ca var 5:e minut på morgonen vanliga dagar.
Josefine

Till top