jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Ledig dag

Allmänt Permalink0
Tisdag = ledig dag! Eller, beror ju på hur man definerar ledig såklart, men jag har inga lektioner så har inte varit i skolan. Det betyder dock inte att jag inte har pluggat - för om man summerar min dag så är det i princip det jag har gjort. Är ett himla högt tempo verkligen, som ett exempel kan jag säga att vi redan ska vara på kapitel 4 i kursen management. Det innebär att vi i runda slänga ska ha läst 130 sidor i textboken, utöver att ha gjort uppgifter inför lektionerna och föreläsningarna. Kan bara säga att jag inte har läst så långt än.... Har haft en massa att göra i de andra kurserna också, så som sagt - tempot är ett annat än vad man är van vid. Och så är det ju på engelska dessutom. Inte det att man inte förstår, men det tar lite längre tid att läsa och faktiskt fatta det man läser, både vad gäller textböckerna men såklart alla uppgifter också (som ibland kan vara ganska tvetydigt förklarade). Allt material och allt man förväntas göra finns på nätet så man måste verkligen hålla sig uppdaterad så man inte missar något viktigt. Hur som helst så har jag i alla fall gjort det som jag hade räknat med att hinna idag (inom rimliga mått) och är därför nöjd med dagens insats! Man måste få känna att man vart duktig när man har nått sitt dagsmål - även om det inte innebär att man är färdigt med allt som man borde.
 
Så nu har vi ätit en välförtjänt middag! Det blev "tacos", men med kycklig istället för köttfärs. Mums!
 
Dennis, som ser aningen trött ut efter en lång dag
 
Till något annat än plugg nu: måste berätta att vi har köpt en mixer. Det gjorde vi egentligen i helgen, men glömde skriva om det då. Jag saknade att kunna mixa till en smoothie lite snabbt som jag ofta brukade göra till frukost eller mellanmål hemma i Sverige. Det är ett bra och snabbt sätt att få i sig energi och man kan proppa i massa nyttigheter som fröer, frukt och även grönsaker, såsom avokado eller spenatblad. Så vi köpte en mixer, ganska billig och som verkar funka bra! När vi testade den i helgen så gjorde vi varsin smoothie med banan, kiwi och äppeljuice, men man kan ju verkligen variera hur som helst med vad man vill ha i. Bra sätt att få i sig frukt - och gott! Nu har vi köpt lite blandade bär, så nästa gång blir det nog en smarrig bärsmoothie, mmmm!
 
Smoothies
 

Nu hade jag tänkt att duscha och sedan lägga mig och förhoppningsvis orka läsa liiiite till i min managementbok. Orkar jag inte det så kan jag ju alltid ta och läsa i min "aningen-mer-tilltalande-litteratur-när-klockan-är-efter-22", en deckare som heter Shelter  av Harlan Coben, som jag köpte på Heathrow i London när vi mellanlandade. Jag vet, att jag inte har läst ut den än är ett mirakel...
 
 
 
 
 
 
 
Till top