jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Eurovisionfinal ikväll

Allmänt Permalink0
Hejsan!
 
Jösses vad fort en helg går. Redan söndag. Igår blev det plugg, men hann även med en pannkakslunch, en go' joggingrunda och film på kvällen. Dennis stod för pannkakorna - de blev jättegoda! Jag gjorde varsin smoothie till. Joggingrundan tog jag på kvällen, precis innan det hann bli mörkt. Kändes riktigt gott! Innan middagen bakade jag en chokladkaka, som vi hade till filmen, den blev god! Filmen vi såg var The Fugitive, en riktigt bra film! Spännande som tusan. 
 
Nu idag forstätter pluggandet. Dennis har en stor uppsats som ska in på tisdag och jag har en som ska in på fredag, plus att jag har en stor presentation nästa måndag. Så kommer att bli en intersiv vecka för att hinna med allt. Men efter nästa måndag (den 19:e maj) så har jag inga mer inlämingar eller uppgifter som ska göras innan mina slutprov, som håller på från 6 juni till 14 juni. Så efter nästa måndag blir det att börja plugga inför slutproven. 
 
I eftermiddag ska jag skypa med mamma och pappa, ser verkligen fram emot det för var ett bra tag sedan vi skypade! Efter det ska jag köra ett benpass på gymmet, sedan plugga igen. Men sen ikväll, ja då ska vi titta på finalen av Eurovision Song Contest. Den sänds nämligen i australiensk TV ikväll (finalen gick ju i Europa igår). Ska bli kul att se! Blir även att kolla fotbollsmatchen med Liverpool och hålla tummarna att de vinner för att ha en chans att vinna Premier League. 
 
Nu: back to work!
 
Ha det fint så hörs vi!
Till top