jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Tvättställ!

Allmänt Permalink0
Hej på er!
 
Idag är det tisdag och det innebär att det inte har varit någon skola för min del. Jag måste säga att jag har varit rätt duktig och fått gjort en del under dagen. Jag har, för att förenkla för mig själv när jag ska plugga inför mitt labb-slutprov i "muscoloskeletal system and movement" idag gjort en tabell över alla muskler jag ska kunna. Tog ca 2,5 timme... Vi snackar över hundra muskler! Jojo, lycka till att komma ihåg alla, haha! Nä, får göra mitt bästa och försöka öva på de som jag tror är viktigast. Men skönt att ha gjort en tabell i alla fall, är lättare att träna på dem nu. Sedan har jag dammsugat rummet (noga!! va rätt dammigt...), dammsugat kök, badrum och hall, diskat, städat hela köket, fyllt diskmaskinen, tvättat två maskiner, plockat undan osv. Så en hel del. När Dennis kom hem käkade vi lunch. Han hade haft en presentation innan han kom hem och den verkade ha gått bra, så det var skönt att höra! Nu sitter han och skriver på en stor uppsats som ska in snart. Efter lunchen skrev vi inköpslista och tog sedan en promenad i det soliga höstvädret på väg till centrum. Vi storhandlade mat för hela veckan. Vi köpte faktiskt också ett tvättställ idag. Tills nu har vi kunnat hänga tvätten ute på linor, men nu när det kan börja regna lite när som helst känns det lite risky. Så kan vara bra att kunna hänga upp tvätten inomhus! Vi köpte en blå tvättställning som verkar bra och blev invigd nu ikväll!
 
 
Nu är det snart dags att lägga sig!
 
Hoppas ni har haft en fin dag, vi hörs!
 
 
 
 
 
 
Till top