jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

City Beach Perth

Allmänt Permalink1
Efter frukosten idag så packade vi med oss badkläder, handdukar och lunch för att åka till City Beach Perth. Vi har aldrig varit där förut, utan bara vid Cottesloe och Scarborough, så vi tyckte att det var på tiden att besöka en ny strand. City beach ligger mellan de två andra stränderna, men det är ju lite avstånd emellan såklart, fick ta en helt annan buss. Eftersom det var mitt på dagen en vanlig tisdag så var det knappt några människor där alls, både skönt och lite konstigt på samma gång. Det blåste en hel del och var stora vågor, men det var jätteskönt att bada! Vi låg och solade, promenerade längs stranden och sedan åt vi lunch - potatissallad och skinka - innan vi åkte hem. City beach var en fin strand, men min favorit är nog ändå Scarborough. Kul att se nåt nytt ställe i alla fall!
 
 
 
 
 
 
 
Så, det var lite fina bilder från city beach det. Nästa gång vi åker till stranden blir det nog Cottesloe för nu var det allt ett tag sedan vi var där. 
 
Ha det fint! Nu ska här lagas pumparisotto och pluggas tyska. 
 
 
#1 - - Amanda:

Den där stranden såg ju inte lite härlig ut :'o Blev jätte sugen på att åka utomlands nu, är så kallt i Sverige ju :c

Svar: Haha, nä sol och strand är inte illa det! Förstår dig, själv är jag dock lite sugen på snö faktiskt ;)
Josefine Nielsen

Till top