jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Fotbollsfinal

Allmänt Permalink0
Hejhej!
 
Nu är det lördag och jag har fortfarande inte skrivit om hur fotbollsfinalen gick för Dennis i onsdags, så jag tänkte göra det nu. Låt mig säga att det var en spännande match, att det var jämnt och att båda lagen verkligen ville vinna. Det blev 1-0, sedan 1-1, sedan 2-2 och till sist 3-3. Men en final kan ju inte sluta oavgjort, så vad hände? Det avgjordes på straffar! Läskigt! Först ut var en kille i Dennis lag, han satte sin straff... trodde vi, men tydligen godkändes den inte för att han hade lyft på foten eller nåt. Sedan hände SAMMA sak igen, och den trejde, som han tyvärr missade godkändes. Typ samma sak hände för andra laget, bara det att hans fotlyft godkändes. Sedan var det några till straffar efter det, men allt var så oklar om vad som var mål och inte, så när det var klart stod jag som ett frågetecken och visste inte vem som vunnit... Men det var tyvärr det andra laget, så de fick guldmedaljerna. Men väldigt väldigt jämn match, och rätt så halvdant slut med straffarna, många var missnöjda - en från Dennis lag ville inte ens ta sin silvermedalj för att han tyckte domarna hade gjort fel. Jaja, så kan det gå. Men silver är ju inte direkt dåligt!! Nu har han två medaljer, av två olika färger :D Guld från förra säsongen och nu silver, inte illa ändå!
 
När de tog emot medaljerna så filmade jag, så det blev inte stillbilder på hela laget. Men jag tog några bilder på Dennis själv efter det.
 
 
 
Vad har hänt mer sedan i onsdags då? Jo, jag har fått brev från mormor, sånt blir man såklart väldigt glad över! Sedan har jag skypat med Caroline, vilket var väldigt kul för det var ett bra tag sedan! Sedan har det såklart blivit lite plugg, och så jobbade jag igår. Min sista heldag. Nästa gång blir på onsdag, kl 10-13, för att stämma av allt det sista innan eventet som är nästa söndag. Idag har Dennis sitt första slutprov, i italienska. Hoppas att det kommer gå bra för honom! Själv ska jag plugga och greja här i huset så länge. Mitt första prov är på måndag. 
 
Ha en fin helg!
 
Kramkram
 
 
 
Till top