jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Frisbee

Allmänt Permalink1
Hej hopp!
 
Idag är jag lite glad för jag behövde inte åka till skolan - visade sig att min sista "running-prac" var förra tisdagen, så idag hade jag bara två föreläsningar, med genomgångar av det vi gått igenom under terminen - så de kan jag gott sitta här hemma och titta på online. Gött! Vad ska jag mer hinna med idag då? Tja, jag har kört ett stor-röj i köket som såg ut som ett bombnedslag. Fram med diskhandskar och svamp och gnugga bort alla äckelpäckel-fläckar överallt. Gjorde det mest för min egen wellbeing, för orkar inte gå in i ett kök och börja må dåligt över hur det ser ut. Men gjorde det lite för att Dennis ska ha hit en kompis idag också, som heter Jad - de ska filma en film där de spelar maffia till sin italienska kurs. Tror den kommer att bli riktigt bra! Tänkte hinna träna idag också och plugga. Kan inte fatta att det bara är denna och nästa vecka kvar, sedan en veckas lov och sen slutprov. Shit va fort det gåååår.
 
Kommer ha tre viktiga "inlämnings-grejer" nästa vecka: 1) min labbmanual i en av sportkurserna ska in på måndag så den måste fyllas i och göras klar 2) ett rollspel i tyska på tisdag med en annan tjej där vi ska spela upp en konversation som vi själva skrivit om ett besök hos en läkare 3) en presentation på onsdag i "hälsa och globalisering" där jag är en av två ur vår grupp på fem pers som ska presentera malaria i Nigeria. Inte för att ni kanske är jätteintresserade av att veta exakt vad jag har för grejer att göra i skolan, det var mest för att påminna mig själv om vad som ska göras, hehe. Men har väldigt lite saker att hinna klart om man jämför med Dennis i alla fall. Han har typ fyra olika uppsatser som ska in...
 
Så, det var lite om det i alla fall. Tänkte egentligen skriva om igår: jag var i skolan från kl 11 då jag hade tyska och efter det satt jag och skrev manus i typ 2,5 timme. Sen lunch, sedan ett CXWORKZ-pass på uni-gymmet (ingår att jag måste göra det i en av mina sport-kurser). Sedan blev det plugg fram till på kvällen då det var frisbee. Nästa sista matchen var det. I vanliga fall är det alltid många avbytare men igår var det bara tre tjejer, jag och två till och eftersom det är mixade lag måste det alltid vara minst tre tjejer på plan - så vi fick spela hela matchen! Det var väldigt kul att få spela så mycket! Men lite trött blev man allt ändå. Nåt roligt som hände var att jag gjorde poäng!! Yey, blev jätteglad och stolt. Det var väldigt jämnt i matchen men tyvärr förlorade vi med en poäng i slutet, 6-5 tror jag det blev. Kändes lite trist, för det var bara för att det andra laget bytte in två spelare från division 1 (vi spelar div 3) som var jättebra, annars hade vi vunnit. Men det var kul i alla fall! Dennis var där också, och han filmade för jag ville gärna ha lite film på någon match jag spelat under terminen. Nästa vecka blir sista matchen. 
 
Nå ja, nu ska jag plugga lite, vi hörs! 
#1 - - Mamma:

Hej älskling, Nu har ni väldigt mycket förstår jag. Så är det för Caroline också. Ni är superduktiga. Hoppas ni mår bra mitt i stressen!

Kram
mamma

Till top