jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Skön powerwalk

Allmänt Permalink0
Hejhej!
 
Kom precis hem efter en skön powerwalk runt favoritparken, tar ca trekvart. Blev precis mörkt nu också. Har haft en go dag: började skolan först kl 12 och då var det tennis ute i solen, sedan föreläsning, lunch - tacosrester från igår medan jag läste i min bok (på tyska) och sedan hemgång. Nu blir det baguette till middag + någon god smoothie, sedan dusch och plugg. Målet är att se två föreläsningar online. Ska jag nog klara... Dennis jobbar + spelar fotboll idag, som alltid på onsdagar. 
 
Innan jag åkte till skolan idag så ansökte jag utbildning på antagning.se - Sjukgymnastprogrammet på Göteborgs Universitet. Lite pirr i magen när jag klickade på "skicka", men det känns bra! Får besked 10 december om jag kommer in eller inte. Oavsett hur jag gör med planerna framöver så går det ju alltid att tacka både ja och nej - då är det bättre att ansöka än att inte göra det! Kan ha det som både plan A och B. 
 
På lördag säger prognoserna att det ska bli 30 grader varmt - det är välkommet! Dock ska det regna på söndag. En bra anledning till att hitta på något utomhus på lördag då med andra ord! Vi har bl.a. pratat om att hyra kajak och paddla i Swan River, eller ett annat alternativ: ta tåget till en nationalpark utanför Perth som verkar vara jättefin. Får se vad det kan bli!
 
Sådär, det var en liten uppdateing i alla fall. Ha det fint! 
 
Kramkram
Till top