jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Glad Påsk

Allmänt Permalink0
Glad Påsk!
 
Det är skönt med lite ledigt. Gick i skolan i onsdags och har haft lite lov sedan dess, börjar på tisdag igen. Har dock tenta på fredag så får ändå plugga. I torsdags var jag och Carro på bio i stan på kvällen, vi såg Askungen - det var mysigt och den var bra! Det som jag hunnit med dessa dagar förutom det är att plugga, träna, ha filmkvällar och promenera. Inte så illa ändå, skönt med lite oplanerade dagar. 
 
Jag brukar ofta greja en del med pyntning, men i år har jag inte gjort det alls faktiskt, det är mamma som har stått för att vi har det påskfint och att vi har fått in lite påskris! 
 
 
Ignorera den röda duken som inte råkar ha helt rätt färg för påsk, hehe... Fint med påskris i alla fall tycker jag, alltid mysigt med pyntning för det blir lite mer stämningsfullt då!
 
Igår låg det påskägg på köksbordet när jag kom hem efter promenaden, ett till mig och ett till Carro. 
 
 
Jag tycker att det är mysigt med påskägg, gillar traditioner. Och så är det gott med lite godis, ibland! 
 
Igår hade jag och Dennis en mysig kväll här hemma, vi gjorde hamburgare, med bacon, som blev svingoda!
 
 
Efter det blev det en rolig film, Jorden runt på 80 dagar och lite gott att äta till det. Mysig kväll!
 
Jag agerade även chaufför igår, körde mamma och pappa plus kompisar till några andra kompisar, och hämtade dem även på kvällen. Det kan man ju ställa upp på när man faktiskt får låna bilen ibland och blir hämtad då och då själv. Payback liksom. Dammsugade även övervåningen. Vuxenpoängen strömmar in...
 
Det blev även lite spontant och kort att jag svängde förbi mormor och morfar efter att jag lämnat av passagerarna, för att hämta påskpresenter och önska Glad Påsk. Två små fina presentpåsar, gulligt!
 
 
 
Så nu har jag en liten söt påskhöna på en hylla i rummet, och ett fint doftljus som luktar gott! Tack!
 
Nu ska jag plugga lite, medan mamma och pappa försöker på fyr på elden ute i trädgården...
 
Ha en fortsatt fin påsk!
 
Kraam
 
Till top