jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Stugan och brödbak

Allmänt Permalink1
Hej hopp!
 
I fredags morgon hade jag tenta, den var ganska kort och gick rätt fort att göra och kändes helt okej. Nu på måndag börjar en ny kurs, neurofysiologi, en kort igen på två veckor och sedan tenta. Helgen har varit rätt lugn, men fått gjort litegrann ändå.
 
Till att börja med är jag lite stolt, för jag har för första gången lyckats göra en inbakad luggfläta som inte blev så tokig ändå!
 
 
 
I fredags kväll var jag hemma hos Dennis på kvällen och kollade på film. Igår grejade jag lite hemma på dagen och tränade, sedan följde jag med till stan för att kolla på när Dennis och hans nya lag spelade fotboll på eftermiddagen. Det var himla härligt väder och en spännande match, i Eriksberg nära där jag gick på gymnasiet. Hade faktiskt varit på den planen tidigare, då vi hade turnering med skolan där. Hur som helst var det väldigt kul att kolla och de spelade bra även om de inte vann tyvärr. Dennis var duktig och spelade bra!
 
 
 
 
När vi kom hem spelade vi lite tv-spel och jag var skitglad när jag avancerade i MarioCart, haha! På kvällen efter middagen kollade vi på en lång film, Braveheart med Mel Gibson - 3 timmar och jag tog en tupplur någonstans efter 2 timmar och såg sedan sista halvtimmen, hehe. En väldigt bra film (har sett hela tidigare!). Sedan gick vi med paraplyer hem i regnet och sov här. På morgonen blev det frukost med nybakta scones och Kalle Anka, riktigt mysig start på dagen!
 
 
Mitt på dagen åkte jag med mamma till stugan för att röja upp sågspån efter ett nedsågat träd. Det såg inte ut som om vi gjort någon skillnad alls, men vi fyllde nog 8-10 kärror med spån innan vi gav oss. Bra jobbat ändå! Det var allt rätt blåsigt där ute, men där vi var var det lite lä i alla fall. Vi gick bort till ett ställe där blåsippor brukar växa på våren, och det gjorde de nu med, men inte så många som det brukar. Fina var de i alla fall!
 
 
Nu bakar jag brödbullar (eller snarare, de jäser och jag väntar..) 
Sen ska jag på en promenad och hämta min cykel som är hos Dennis för den behöver jag imorgon när jag ska till skolan. Blir att stiga upp tidigt för börjar ännu tidigare än vanligt imorgon. 
 
Ha det fint, kraaam!
 
 
#1 - - KAJSA:

Den frisyren var ju grymt fin!

Svar: Tack :)
Josefine Nielsen

Till top