jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Alla hjärtans dag

Allmänt Permalink0
Just nu består livet av detta:
 
 
Sitter och skriver lappar med alla muskler jag ska kunna, med ursprung, fäste och funktion. Halvkul på en söndag, men det måste tragglas in.
 
Annars då? Igår var det alla hjärtans dag! Inledde dagen med att göra våffelfrukost till familjen - det var uppskattat (även om Carro ville ha mer än hon fick egentligen, hehe). Tänkte att våfflor är ju hjärtan, så det blev passande på alla hjärtans dag. Väldigt gott var det i alla fall. 
 
 
Dagen gick fort, vet knappt vad jag gjorde. Men jag fick hunnit träna i alla fall! Med mina nya träningsredskap. Idag har jag världens träningsvärk överallt...
 
På kvällen var jag på middag hos Sakos, jättemysigt! God mat och hembakad kaka (från min receptbok). Trevligt! Sedan stack jag och Dennis hem till mig. Myste ner oss i soffan och kollade på film. Dennis fick ett fint kort av mig och geléhjärtan, passande, hehe. Jag fick en fin rosa scarf! Vissa ratar alla hjärtans dag för att det bara är kommersiellt och ett sätt för affärerna att tjäna extra pengar på blommor och choklad typ. Men jag tycker om alla hjärtans dag! Jag tycker att det blir vad man gör det till. Måste inte vara något stort, räcker med lite extra uppmärsamande på något sätt, vad det innebär kan man välja själv. Som att göra våfflor till familjen eller ett kort med några fina ord. Ja, ni fattar nog vad jag menar. Behöver inte vara diamantsmycken liksom.
 
Filmen vi såg var både väldigt rolig, men också sorglig. Livet är underbart heter den. En italiensk film som utspelar sig under andra världskriget. En pappa som blir skickad till arbetsläger med sin son och försöker låtsas som att det hela är en lek eller ett spel där man kan vinna, för att hans son inte ska förstå vad som händer. Verkligen en jättebra film! 
 
 
Myspys på hög nivå!
 
Idag är en pluggdag och imorgon är det tillbaka till skolan. Börjar först 10.30, innan det ska jag till Kungsportsläkarna för att vaccinera mig mot Tuberkulos - det är något man rekommenderas att göra på min utbildning och det ingår så att man får det gratis. 
 
På torsdag är det praktisk examination och på fredag är det skriftlig tenta, kl 14.30-18.30. Kommer nog dock inte sitta i fyra timmar... Gött blire nästa helg när tentan är gjord alltså!
 
En sista grej: pappa har hjälpt Dennis med en ny solplats i akvariet till sköldpaddan Shelly. En stor glasskiva och en trappa så att hon kan komma upp. Nu väntar vi bara så att silikonet ska stelna helt. Det blir jättefint!! Pappa han kan han!
 
 
 
Man kanske inte ser så bra på bilderna, men det ser jättefräckt ut! Ska bli spännande att se till nästa helg då akvariet har fått en ny möbel att stå på och ny inredning och se hur Shelly trivs. 
 
Nu: tillbaka till plugget!
 
Ha det fint!
 
 
 
Till top