jossansdaily.blogg.se

Jag heter Josefine och skriver om min vardag. Tycker om mat - både att äta och laga. Baka, läsa och träna är andra saker jag också gillar.

Back or not?

Allmänt Permalink1
Hejhej,
 
Allt har bara rullat på sedan jag kom hem, lite konstigt hur fort man kommer in i rutiner med att gå upp, åka till skolan och sådär. Det har snart gått en månad sedan jag kom hem och det har verkligen gått fort. Den 20:e har jag min första tenta, i anatomi. Det är SNART! Jaja, det var lite kort om nu. 
 
Tänkte egentligen skriva lite om hur jag tänker med att blogga framöver. Jag kan erkänna att det varit lite ångestfyllt sedan jag kom hem - ska jag fortsätta blogga eller inte? Kanske är därför som jag medvetet eller omedvetet har undivikit det lite, för att slippa bestämma mig typ. Jag kände att det fyllde en funktion på att annat sätt när jag var borta på andra sidan jorden, även om det kunde vara om vardagliga saker. Så, jag tänker så här nu: jag vill inte känna att jag måste skriva varje dag, eller ens varje vecka. Men jag vill inte heller säga "tack och hej", nu skriver jag aldrig mer igen. Får jag ett ryck att skriva, så gör jag det. Ibland kan det kännas skönt för egen del att få skriva av sig, och om det har hänt nåt särskilt så kan det vara kul att skriva om det för den sakens skull också. Men förmodligen inte lika regelbunden uppdatering. Är inte heller så att jag tar massa bilder nu, och då kan det bli lite torftigt bara med text. Så känner jag själv i alla fall. Så, kan väl säga som så att jag kommer skriva ibland. Hoppas att ni "trogna" läsare inte blir griniga på mig för det, för att jag inte riktigt kan bestämma mig, utan jag hoppas att ni kikar in ibland och har jag skrivit något nytt då så kan ni läsa det, har jag inte skrivit något så har jag det inte. 
 
Nu ska jag plugga anatomi! Imorgon och på onsdag blir det självstudier, skönt att spara in lite tid på att inte pendla in till skolan (men tänker plugga en del för det). 
 
Ha det fint och stor kram!
#1 - - mamma:

Hej Josefine!

Kul att du inte slutar blogga helt. Alltid roligt att läsa och blir som något man kan gå tillbaks till och kolla om man tex glömt när något hände. En bra hjälp för en mamma tex.

Kram

Till top